HDD do serwera - RAID-1

Autor: Tygrysek (taurus-ui.SKASUJ_TO_at_wp.pl)
Data: Thu 29 Apr 2004 - 10:29:10 MET DST

Witam!

Potrzebuję porady w zakresie wyboru dysków i kontrolera do małego serwera
plikowego. Serwer będzie zawierał bazę danych - nie żaden SQL itp, tylko
bezpośredni dostęp do plików. Cele główne: niezawodność i wydajność HDD.
Zdecydowanie dyski muszą pracować w mirroringu (sprzętowym). I moja prośba
dotyczy właśnie porady co do wyboru dysków i kontrolera. Moje typy:

- WD Raptor SATA (tu sprawa jest prosta)
- SCSI (i tu mam kompletną pustkę w głowie)

Serwer będzie pracował pod XP Prof (sieć peer-to-peer) i będzie obsługiwał
ok 30 komputerów. Będzie włączony ok. 12h dziennie. Planuję Jakiś PIV,
markową płytę (Asus, MSI, Gigabyte - proszę mnie naprostować jeśli się mylę
;-), 1GB RAM (czy ta ilość pamięci ma sens? a może jeszcze więcej?) i
solidną obudowę/zasilacz z dodatkowymi wiatrakami. Baza do zwykły DBF,
pliki mają łącznie ok. 50MB. Firma dosyć bogata, więc można poszaleć :-P.

Podsumowując:
- Na który wariant się zdecydować: SATA czy SCSI? A jeśli SCSI to jaki
kontroler (RAID-1 sprzętowy!) i jakie dyski?

Pozdrawiam
Tygrysek