Re: k7s5al - jakie procesory da radę zainstalować?

Autor: Gabriel (geyb_at_polbox.com)
Data: Tue 27 Apr 2004 - 22:20:31 MET DST

> No właśnie przymierzam się do wrzucenia tego czegoś na taką płytę.
> Trochę się zastanawiam nad sensem bo...
> 1) podobno są problemy z SDRAMem - nie wiem czy to nadal aktualne - mam
> rev.3.1
> tej płyty i zaktualizowany ostatnio BIOS

U mnie pracuje stabilnie Athlon XP 2400+ i SDRAM 512MB z częstotliwością
133MHz. Praca non-stop pod linuksem.

> 2) czy SDRAM 133MHZ nie będzie "dławił" proca (nie chodzi mi o gry bo nie
> gram) w normalnych zastosowaniach? - niby można wymienić na DDRy bo płyta
> obsługuje ale mam 1GB SDRAMu i nie chce mi się wymieniać - nie widzę sensu
> wydajności pamięci skoro nie gram a i koszty obecnie zbyt duże

Nie mam pojęcia. Jak kupowałem pamięć, 512MB SDRAM była bardzo tania ok.
200 zł. Wybrałem więcej pamięci kosztem szybkości. BTW - ponoć ta płyta
obsługuje max. 758MB RAM, więc jak Ci widzi te 1 GB? Testowałeś to? Sam
sumie nie sprawdzałem, opieram się na informacji od sprzedawcy.

> Obecnie mam Durona 1200 i właściwie jest OK ale czasami "się przytyka"... tak
> jakby brakowało ciut mocy - może zamiast pakować 2400 ot wziąść 2000 i
> styknie?

To już zależy od Ciebie :-)

Pozdrawiam, G.