Re: Ruch powietrza w budzie ...

Autor: Przemek_Szrk (szarkiz_at_gazeta.pl)
Data: Tue 27 Apr 2004 - 14:32:02 MET DST

Użytkownik "elbrus_26" <elbrusWYTNIJTO_at_autograf.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Zakupiłem obudowę Chieftec CX-01SL-SL-B i mam pytanko które mnie od kilku
dni
> nurtuje...
> czy wentyle ktore sa umiejscowione na bokach budy (za HDD oraz przed
Procem i
> garafa) maja dmuchac czy tez wyciagac powietrze ??

Ogolnie przyjmuje sie ze jedyne wentyle WYciagajace
to wentyle w zasilaczu i na tylnej sciance obudowy.
Pozostale powinny wdmuchiwac powietrze do srodka.
Powinny ale nie oznacza to ze musza.
Duzo zalezy od rozkladu cisnienia w srodku.

Sprawdz jaka jest ogolna wydajnosc zestawu wentyli przykladajac
usteczke higieniczna do kratki z boku. Husteczka powinna
zblizyc sie do obudowy lub "przyssac" w zaleznosci od
sily wentylatorow wydmuchujacych.
I wlasciwie to IMHO jest sytuacja poprawna.

W budzie nie powinno kotlowac sie nadmiarowe powietrze,
ktore bedzie uciekac dowolnymi szczelinami.
Poza tym jak wszystkim wiadomo cieple powietrze wedruje ku gorze,
a wiec nie ma sensu wyciagac go boczna kratką kiedy jeszcze jest
ono stosunkowo chlodne.

pozdr
Przemek.