Re: Co halasuje w kompie

Autor: konradmg (konradmg-NO_at_SP4M.aster.pl)
Data: Mon 26 Apr 2004 - 18:31:18 MET DST

Jacek Maciejewski wrote:

> Oooo! a bądź miły i podaj parę szczegółów żeby nie googlać. Ile watów
> ten twój tualatin ma w idle, opisz pokrótce kaloryferek (gabaryty,
> ilość żeberek itd, ustawienie względem pionu itd) i co tam ci wymusza
> ten dobry obieg w skrzynce.

Wg. specyfikacji Intela moc wersji 1.30 GHz to 33.4 W. Maksymalna
temperatura pracy - 71 st. C.
W tej chwili mam 43 st. - obciazenie 15-20%. Jak na razie nie zaobserwowalem
wiecej niz 52 st. C.
Sadze jednak, ze taki patent na procu innym niz Tualatin nie wyjdzie...

Jesli chodzi o kaloryfer, to jest to miedziak Tracera, ktorego nieopatrznie
zakupilem wysylkowo, a okazal sie byc raczej mizernej jakosci... Zdjalem
wiec smiglo, metal rozgialem ala Zalman ;) Dorobilem tube powietrzna z
tektury, ktora zasysa powietrze znad radiatora - smiglo 80x80 mm na 7V,
drugie takie pcha powietrze do obudowy chlodzac przy okazji dysk, ktory jest
umieszczony w domowej roboty sankach z dekla od starego CD-ROMu i blaszek
dystansowych 5.25-3.5 cala :)

Pare fot:
radiator - http://42.pl/url/4s8
radiator - http://42.pl/url/4s9
dysk - http://42.pl/url/4sa
tuba - http://42.pl/url/4sb
tuba - http://42.pl/url/4sc

Zeby bylo ciekawiej, to wszystko siedzi w obudowie mikroATX.
Poza tym, procek jest zmodowany sposobem (slawnym swego czasu ;) "Tualatin
na BX" - tyle, ze plyta to nie BX tylko i815E (nie obsluguje Tualatinow :)

--
Konrad May-Gizynski