Re: jaki ups do 2 komputerów

Autor: Krzysztof Drewicz (hunter_at_gdzies.tam)
Data: Sun 25 Apr 2004 - 21:40:35 MET DST

W artykule <c6efqo$c24$1_at_nemesis.news.tpi.pl> ropian napisał(a):

> No własnie mozna jakies bliższe informacje bo niechcialbym wydac kasy aby
> pozniej sprawdzic ze to nie dziala jak potrzeba

Na stronach Evera i Fideltronika są dostępne informacje o sprzęcie. Są
też do nich pół-inteligentne karty pozwalające na podłączenie 1-4 stacji
PC każda własnym kablem szeregowym. Dostępne też są karty inteligentne
które oprócz monitoringu SNMP i portu Ethernet potrafią Ci wysłać maila
więc tylko kwestia odrobiny chęci nauczenia się czegoś nowego i
poczytania.

Mój mały domowy APC Smart ma również slot na kartę, APC sprzedaje ją
dość drogo, z drugiej ręki to około 100-200 pln.

Ever ma "jakiś" protokół więc wymaga specjalizowanej karty. Seria tanich
upsów Ares ma tylko 2 bity stanu i jeden bit służący do wyłączenia,
może godzinę zajmie dobremu elektronikowi zrobienie pod wymiar
multi-kabelka informującego 2 komputerki o stanie upsa a pozwalającego
wyłączyć tylko jednemu z nich (sam musisz zdecydować który lub w ogóle z
tego zrezygnować).

Serwery charakteryzują się możliwością uruchamiania na nich
oprogramowania. Pod unices (linux, *BSD, Solaris, SCO, ...) jest tak
wiele metod rozwiązania zamykania się kilku stacji że nie warto nawet
pisać o którejkolwiek, google Ci pomoże. Co do systemów Windows to
nawet proste oprogramowanie Evera/Fideltronika wspiera architekturę
"klient/serwer", tylko czasem człowiek zapomina że między tymi serwerami
powinno działać jakieś połączenie sieciowe a switche zasilania
potrzebują :) Co do Novella nie pytaj bo w ogóle nie wiem praktycznie o
programach do upsów na niego nic, może poza tym że ten do APC jest przyjemny
i kompatybilny z całą serią produktów APC.

kd.

--
Krzysztof Drewicz
Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej