problemy z kartami sieciowymi

Autor: henryk dyrman (cholernik_at_NOSPAM.gazeta.pl)
Data: Sun 25 Apr 2004 - 15:11:45 MET DST

witam,

problem wyglada nastepujaco. mam 2 kompy na win98 z kartami sieciowymi
RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC.

objawy sa takie, ze miga diodla LNK - albo w jednej karcie albo w drugiej -
zaleznie od kierunku podlaczenia kabla (skretki). kompy sie nie widza. co to
moze oznaczac? kabel jest skrosowany wg zasady

pin 1A -> pin 3B
pin 2A -> pin 6B
pin 1B -> pin 3A
pin 2B -> pin 6A

gdzie A i B to dwie koncowki.

schematy sa na http://sieci.zozolawa.sisco.pl/modules.php?
name=News&file=article&sid=27

swego czasu wszystko chodzilo dobrze, z tym ze byl inny kabel. moze zle
skrosowalem? teraz po wymianie kabla i formatowaniu jednego z dyskow - cos
jest nie tak. nie wiem czy to wina kabla czy moze kart? systemu nie wywalaja
zadnych konfliktow. zainstalowalem protokoly tcp/ip i ipx. sa przydzielone IP.

prosze o pomoc,
pozdrawiam