Re: Hercules GS Fortissimo III - czy kupić?

Autor: fv (fake_at_cybax.com)
Data: Sat 24 Apr 2004 - 14:26:43 MET DST

wojtek sulewski claimed:
> a, zapomniałem dodać, że potrzebuję głównie karty do słuchania mp3/oglądania
> filmów, rzadziej do grania

Jeśli masz dobrej jakości mp3 oraz sensowny zestaw sprzętu audio to imho
warto ją mieć. Ja też sobie kiedyś kupię. Na razie mam yamahę ymf-724 bo
płakałem że nie stać mnie na herculesa i ktoś się zlitował i wysłał mi
swoją starą kartę :)

> i jeszcze takie pytanko - co to jest:
> próbkowanie

No ten.. sprawdzanie, dotykanie :)

> częstotliwość próbkowania

Ilość 'dotyków' na sekundę. W przypadku dźwięku CD wynosi 44100 razy na
sekundę (Hz) co oznacza że jednosekundowy zrzut dźwięku mono z CD do
.wav zawiera dokładnie 44100 pozycji[1] (+nagłówki). A zatem
częstotliwość próbkowania jest miarą dokładności cyfrowego zapisu
dźwiękowego. Warto nadmienić że Hercules umie też próbkować i odtwarzać
zapis cyfrowy o rozdzielczości 48kHz. Można widzieć analogię z

> odstęp sygnału od szumu

Raczej stosunek sygnału do szumu. Im wyższy tym lepszy. Odpowiada za to
ile 'syczenia' słyszysz podczas przepływu dźwięku przez kartę wywołanego
samą kartą.

> liczba kanałów

No mono, stereo, kwadro, takie tam duperele. Generalnie drugorzędna
cecha karty. Najważniejsze jest stereo i jego jakość. No chyba że nie
jest dla Ciebie (wtedy szkoda kasy na herculesa).

> liczba głosów polifonii

Ile instrumentów/ścieżek może grać jednocześnie przy odtwarzaniu midi
przez standartowe metody (a nie emulację).

[1] przy 16 bitach to będzie 88200 bajtów jeśli się nie mylę. A pewnie
się mylę.

--
         :: ircnet: fv ::
      :: tlenID: fastviper ::