Re: Jak do starego laptopa uzyc duzego dysku?

Autor: Saiko Kila (fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy)
Data: Sat 24 Apr 2004 - 08:15:34 MET DST

Proces Green <aquarius_at_aqua.pl> zwrócił błąd:
> Laptop UMAX AMD K-6-266MHz
> Dysk oryginalny 3.2 GB
> Chciałbym zakupic do niego jakis dysk - tak ze 20GB.
> Próbowałem jeden 30GB (marki nie dostrzegłem) to wykryte zostałio tylko 8GB
> Mozna jakoś obejśc ten problem?
> Moze inny sposób?

Rozumiem, ze problem dotyczy widocznosci w BIOSIe lub pod Windowsami?

Mozesz go obejsc na dwa sposoby (?). Pierwszy to upgrade BIOSu, bo pewnie
po prostu nie obsluguje dyskow powyzej 8,4GB. Jesli takiego BIOSu nie ma
juz, to mozesz uzyc programu, ktory zainstaluje sie na dysku i przejmie nad
nim kontrole znoszac limity. Dwa najbardziej znane to Disk Manager Ontrack
i EZ Drive. Z tego co pamietam linuks tez rozpoznaje zmienione dyski, ale
chyba mieli to wyrzucic albo wyrzucili od ktorejs wersji jadra (2.6 IIRC).
Linuks zas jest niezalezny od BIOSu i pod nim powinienes widziec caly dysk
bez zadnych dodatkowych programow.

--
Saiko Kila -- Adres jest w ROT13. Proszę usuń "cutme." -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze