Re: Jak do starego laptopa uzyc duzego dysku?

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Sat 24 Apr 2004 - 16:04:41 MET DST

Użytkownik "Green" <aquarius_at_aqua.pl> napisał w wiadomości
> Laptop UMAX AMD K-6-266MHz
> Dysk oryginalny 3.2 GB
> Chciałbym zakupic do niego jakis dysk - tak ze 20GB.
> Próbowałem jeden 30GB (marki nie dostrzegłem) to wykryte zostałio
> tylko 8GB Mozna jakoś obejśc ten problem?
> Moze inny sposób?

Możesz bez problemu korzystać z tego dysku spod Windows, pod warunkiem,
że pierwsza partycja zmieści się w pierwszych 1023 ścieżkach (czyli
będzie miała co najwyżej tyle, ile wykrywa BIOS). Ta partycja jest
potrzebna jedynie do wystartowania systemu, ew. dla programów DOS-owych.
Reszta dysku będzie dostępna spod Windows, bo Windows z BIOS-u nie
korzysta. Oczywiście partycje należy zakładać także czymś co jest od
BIOS-u niezależne, polecam np. darmowy program SwissKnife.

P.S. Sam mam takiego stareńkiego notebooka (P133), duży dysk (10 GB) i
wszystko ino śmiga.

/odpowiadając zmień px na pl/