Re: napiecie na obudowie zasilacza i metalowych elementach na plycie

Autor: CookieMonster (enpe_at_WYKASUJTO.o2.pl)
Data: Fri 23 Apr 2004 - 19:17:09 MET DST

On Thu, 22 Apr 2004 22:09:58 +0200, Sławomir Stępniak wrote:

> Nie przebicia, tylko upływności, co w zasilaczach impulsowych
> jest normalne. Przez stosunkowo dużą rezystancję płynie niewielki
> prąd na obudowę, powodując ustalenie na niej potencjału mniej
> więcej w połowie napięcia fazowego. Woltomierz, jako że ma
> dużą rezystancję wewnętrzną, je pokaże. Po połączeniu obudowy
> z zaciskiem PE w gniazdku prąd ten jest tam skierowany, i
> potencjał na obudowie wynosi prawie 0.
> I tak ma być podłączane. Koniecznie.
> A te kilka - kilkanaście mA

ok. wlasnie rozmawialem z dziadkiem magistrem elektrykiem.
potwierdzil twoja teze o uplywnosci,
tylko do jednego ma zastrzezenia,
natezenie na obudowie zasilacza jest bardzo duze,
inaczej prad by mnie nie kopal i nie jest to napewno kilkanascie mA
tylko duzo wiecej,
wiec chyba cos jest nie tak

--
CookieMonster