Re: napiecie na obudowie zasilacza i metalowych elementach na plycie

Autor: $M$ (piotr7112_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 23 Apr 2004 - 08:54:56 MET DST

> Co se ne da, jak se da, żyłę fazową (tą co próbnik świeci) pod 1 śrubkę,
> drugą żyłę (co nie świeci) pod 2 śrubkę, i kawałkiem przewodu
> połączyć tą drugą śrubkę ze śrubką od bolca. W tej właśnie kolejności,
> najpierw do dziurki, potem na pal ;)

Sorki, ale mnie na SEP uczono odwrotnie:
najpierw na pal, a potem do dziurki
(zgodnie z normami PN - ale to akurat pod względem
elektrycznym na jedno wychodzi).
A jeśli chodzi o podłączenie uziemienia do instalacji wodnej,
to jak najbardziej prawidłowo pod warunkiem,
ze jest wykonana z metalu (miedź, stal...).
W starszych instalacjach (60-te, 70-te lata)
robiono tak nawet "fabrycznie".
Najczęściej w instalacji z tamtych czasów
w łazience przewód uziemiający jest podłączony do rur
wodociągowych. Przy wymianie na plastiki
po bloku przechodzą najpierw elektrycy i wszystko
przełączają na klasyczny układ zerowania.
Pozdr...
$M$