Re: MSI kt600 i problem z maxtor 6Y080M0 SATA

Autor: Pafnucy (c-b_at_o2.pl)
Data: Fri 23 Apr 2004 - 00:50:48 MET DST

Halo, in news:Xns94D3CE749A64gobos22pocztaonetpl_at_193.42.231.152, G
hat geschrieben:

> Instalacja WinXP, dziala przez jakis czas. Pierwszymi objawami
> jest odlaczanie dysku Caviara 120GB w czasie pracy. Czyli chodzi
> sobie komp np. 6h a tu nagle znikaja wszytskie partycje, po
> miekkim restarcie nie widzi dysku. Pomaga dopiero wylaczenie i
> wlaczenie komputera. Sytuacja taka powtarza sie co kilka tyg.
> (osttanio czesciej).

Ja miałem ostatnio podobną sytuację. Przyniosłem od znajomego dysk
(Barracuda 40GB) i wrzuciłem go do kompa. Po kilku godzinach pracy
Windows (2k) pokazał komunikat że zostało odłączone urządzenie - dysk
twardy (ten dołożony) i nagrywarka. Zdziwiłem bo pierwszy raz spotkałem
się z taką sytuacją.

Zrobiłem restart komputera i było wszystko ok ale już tylko przez
kilkanaście minut po czym wyskoczył znajomy juz komunikat:-( W pewnym
momencie doszło do tego że komputer już na starcie nie widział tego
dysku:-( Co ciekawe po odpięciu nagrywarki wszystko było ok.

Następnego dnia wymieniłem zasilacz na Chiefteca 360W i... absolutnie
żadnych więcej problemów:-)

Stawiam na to że zasilacz ci pada. Być może kondensatory się
wybrzuszają i dlatego coraz częściej zdarzają sie takie sytuacje. Tym
samym używanie tego zasilacza staje się coraz bardziej ryzykowne...

--
Cezary 'Pafnucy' Belka
Lepiej przeżyć jeden dzień jak tygrys,