Re: zasilacz

Autor: Radosław Sokół (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Wed 21 Apr 2004 - 22:53:34 MET DST

peterd wrote:
> Wiem , że jesteś wapniakiem może i starszym ode mnie :-) , a może i od węgla
> :-))

;)))

> to zbyt wiele jak na cenę elementu , który siedzi gdzieś w środku i nie
> wiadomo do czego służy. Znajomy nie dawno sprzedał kompletny zestaw cel 533,

I dlatego trzeba "edukować" ludzi, że zasilacz jest ważny
i o ile można oszczędzić na procesorze czy karcie grafiki,
to na zasilaczu (i na monitorze!) nie powinno się oszczędzać.

> W pierwszym lepszym sklepie w tak dużym mieście jak Ełk :-) większość obudów
> ma zasilacze L&coś tam i megabajty, raz widziałem obudowę Chiefteca Big
> Tower, bez zasilacza.

Nie martw się, w Gliwicach dokładnie to samo. I tak samo jest
chyba w całej Polsce, bo sklepy nastawione są na sprzedaż
ilościową, a nie jakościową (i trudno się temu dziwić).

> To jeszcze masz tą maszynę :-) chyba na FIC-u o ile się nie mylę?

Oczywiście :) VA-503+ 1.1A JE4333

> A jak kupowałeś ten komp to zaczynałeś ustalać cenę od zasilacza , a potem
> reszta? Coś mi sie nie chce wierzyć???

Nie, bo ten zasilacz pamięta jeszcze czasy mojego 486 (kupo-
wanego jakieś jedenaście lat temu), a wtedy zasilacze nie
miały aż takiego rozrzutu cenowego. I tak wybrałem drogi
wariant, bo obudowę big-tower z zasilaczem z termostatyczną
regulacją obrotów. Zabezpieczenia też ma, bo parę razy przez
przypadek mu przez te lata zwarłem wyjścia ;)

Od parudziesięciu miesięcy natomiast rzeczywiście przy każdej
okazji zwracam osobom pytającym mnie o radę uwagę na zasilacz.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |