Problem z Intel Pentium 4 3.0 ghz Prescot

Autor: Andrzej (andrzej.kotysz_at_energa.pl)
Data: Wed 21 Apr 2004 - 08:42:47 MET DST

Witam wszystkich

Chcialem się dowiedzieć kilku spraw związanych z Prescotem.Niedawno
zakupilem prescota 3 ghz z plytą główną Asus p4c 800 deluxe 2 X 512
kingstone + karta graficzna Asus V9570 Geforce 5700 Fx 256 ramu.
Pierwszy problem wystąpil w nadmiernym przegrzaniu prescota, z tego co mi
wiadomo procesory intel nie powinny pracować z większą temperaturą niż 50
C, natomiast moj prescot po kilkunastu minutach pracy przy zamknietej
obudowie z bardzo dobrym coolerem z serii Zelman 7000 temperatura dochodzi
do 63 C , Czy to normalne u Prescotów ?
Wiadomo że bardzo sie grzeją ale czy aż tak ?
Druga sprawa też jest związana z procesorem, testowalem go programem Sandra
i w tescie na sam CPU podaje mi dhrystone 8100 punkotow MAX, przy czym
zwyczajny intel pentium 2,6 ghz ma podobny wynik , zwyczajny 3 Ghz pentiuma
ma wynik dhrystone 9150, teraz nasuwa mi się myśl ze Cpu może być
uszkodzony czy to możliwe jeśli wykrywa go jako intel 3 Ghz w dokladnym
tescie wykazuje ze to prescot. Czy ktoś zetknął się z podobnym problemem ??
Szukalem informacji o chlodzeniu prescotow i o ich nominalnych temperatorach
pracy ale nic nie moglem znalesc, w zadnym serwisie nic nie wiedza a
siedziby intela w Polsce nie ma.
Natomiast w teście 3dmark2001 ogolny wynik wychodzi ok 13000 tyś punktów ,
przy czym taka konfiguracja jak : ma wynik 20030
Model procesora: Pentium4 2.4GHz
Zegar: 3300 MHz
FSB: 275 Mhz
Płyta główna: ABIT IC7-G
Karta graficzna: Hercules Radeon9700
Pamięć: Hynix DDR400 @ 440
Wynik: 20030
Link do wyniku: TUTAJ
dodal: Raptor

Mam nadzieję że znajdzie się ktoś kto będzie mi mógl pomoc Serwisy milczą
to chyba jakaś zmowa milczenia

Pozdrawiam

Andrzej

andrzej.kotysz_at_energa.pl