Re: (AMD) cache

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.BezSpamu.pl)
Data: Tue 20 Apr 2004 - 21:51:14 MET DST

Dnia 2004-04-20 20:50:38, indywiduum zwane *pisarz* wymodziło przez port
119 co następuje:

[...]
> To ma być stanowisko pracy o pełnych możliwościach ewentualnej pracy nad
> aplikacją u klienta. Bazy danych, na razie, nie są problemem, udaje mi się
> je tak projektować, że przyrosty wielkości dysków znacznie przewyższają
> przyrost baz "od zarania dziejów". Obecnie dysk 20GB w zupełności
> wystarczyłby mi na Win, Clariona i wszystkie źródła z pełnymi danymi
> wszystkich klientów.

Nie chodziło mi o sam rozmiar bazy, ile o ewentualne obciążenie
procesora z nim związane :) System, który właśnie robię, chodzi znośnie
tylko na dwóch komputerach 2xP4XEON + RAID SCSI U320 ;)

> Raczej położyłbym nacisk na zwykłe szybsze taktowanie
> procka, ramu (widać wyraźnie róźnicę przy PIII na 100 i 133, stąd dylemat
> czy nie powinien to być min. barton bo szyna szybsza) niź mnożnik lub
> szybkość/wydajność dysku. Minimalna rozsądna wielkość ramu bardziej zależy
> od Windowsa niż reszty.

Jeśli kompilacja, to raczej szybsze taktowanie procka... Ale IMO -
naprawdę różnice będą znikome

> to już problem serwera, a debuger wg mnie do niej nie należy

O to właśnie pytałem: czy ten notebook ma pełnić także rolę serwera.
Jeśli nie, duży cache nie jest potrzebny... W warunkach bojowych mam na
notebooku odpalony serwer baz danych, www, php, kilku klientów i
przeglądarek ;).

Podsumowując: jeśli to tylko stanowisko do kompilacji/uruchamiania
programów, i nic grubszego poza tym na nim nie chodzi, to nie będzie
żadnej różnicy...

pozdro...

[ |>|>|> sprocket  |   sprocket_at_sys.BezSpamu.pl    ]
[ Rafał Bartoszak  | maile w HTML'u lądują w koszu ]
[...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...! ]