Re: Pytanie o karty grafiki i fire-wire

Autor: Marco (notrue_at_interia.pl)
Data: Tue 20 Apr 2004 - 20:03:25 MET DST

Użytkownik "Gąsienica" <prezes.firmy_at_wp.pl> napisał w wiadomości

> Dlatego też, która wersja karty będzie lepsza do obróbki filmów oraz
> do codziennej, zwykłej pracy?

Do tego typu obróbki nie potrzebujesz super karty, zwykły Radeon 9200
128bit VIVO z 64MB to nawet aż nadto.

> 2. Czy w celu obróbki filmów (mam na myśli zgrywanie z kamery
> analogowej) jest konieczne posiadanie karty fire-wire?

Nie, a nawet jest zbędne - firewire jest tylko do cyfrowych. Aby zgrywać
analogowe wideo potrzebujesz albo specjalnej profesjonalnej karty (cena ok
1000 zł, ale jakość super, patrz http://www.pinnacle.com.pl ), albo tunera
TV, albo karty graficznej z oznaczeniem VIVO.