Re: Skladam kompa - pytanko

Autor: Przemek_Szrk (szarkiz_at_gazeta.pl)
Data: Tue 20 Apr 2004 - 13:18:13 MET DST

Użytkownik "MJB" <mjb_at_ifactory.p_l> napisał w wiadomości
> Totez wybor obudowy (acochyba za tym idzie zasilacza) padl na Enlight.

zawsze to lepiej niz, tfu, codegen :),

> Skoro juz wiem praktycznie wszystko to czas na grafike, ktora jak sie
> okazuje tez musze wymienic. Moim warunkiem jest obsluga DirextX9
> (czy 9.1? jesli sa takie). Dodatkowo dobrze by bylo gdyby jakosc
> obrazu 2D nie byla gorsza niz na moim starym Banshee Blasterze.

zrozumiale... karta zabytek.

> Z tego co kiedys slyszalem karty z chipem nVidii maja slaba jakosc
> 2D, ktora rekompensuja spora wydajnoscia 3D.

zazwyczaj i jedno i drugie wypada gorzej niz na konkurencyhnych
ukladach ati.

> Z kolei Radeony sa ponoc klopotliwe.

eeee tam... plotki, pomowienia i ludzkie złe jezyki ;).

> Czy sa jakies godne polecenia karty z obsluga w.w.
> i nienajgorsza jakoscia obrazu za kwote niepowalajaca?

to zalezy to masz na mysli piszac "kwota niepowalajaca".
Ale...
skoro pakujesz sie w dosc wydajny procek 2500+, myslisz
o rozbudowie pamieci, to zakladam ze chcesz kupic cos w miare
przyzwoitego co z duma bedziesz mogl nazwac karta graficzna :).

IMHO obecnie nalepsze karty dajace godziwa wydajnosc za hmmm..
no godziwe pieniadze to:
GeForce FX 5900XT .. dostaniesz ponizej 1000 pln.
i do tego zakup Winfasta daje ci mozliwosc podciagniecia jej parametrow
w dosc znaczacy sposob. Choc wlasciwie na standardowych ustawieniach
ta karta jest bardz wydajna.
Radeon 9700.. nie wiem czy jeszcze gdzies kupisz.
Radeon 9800SE z gwarantowana mozliwoscia zmodowania do 9800Pro.

To przedzial cenowy od 900 do 1000 pln.

Ponizej to juz z wydajnoscia bywa roznie.
Radeon 9500 z gwarancha modowalnosci do 9500Pro czasem na allegro
do wyrwania za 500-600 pln.
Radeon 9600XT dobrze poszukasz to w sklepie wyrwiesz za 710pln Sapphire.
FX 5700Ultra ... zblizona do 5900XT a wydajnosc wyraznie mniejsza,
no ale mimo wszystko tanszy.

Nizej to juz karty o wyraznie slabszej wydajnosc choc przynajmniej
atrakcyjne cenowo.

FX 5200, radeon 9200, tudziez jakies wynalazki z serii
FX5500, Radeon 9550.

na tych kartach z miare dobrze pograsz choc wodotryskow nie oczekuj.

> Czytalem, ze np.
> Gaiward(?) produkuje karty o parametrach wyzszych niz zalecane przez
> specyfikacje, po to, zeby mozna je bylo sobie podkrecac.

Karty Gainwarda sa juz podkrecone. Niewiele wiecej z nich wycisniesz.

> Czy takie podwyzszone parametry oprocz wplywu na podkrecalnosc
> maja przelozenie na lepsza jakosc obrazu?

nie. Jakosc obrazu zalezy od producenta karty nie od czestotliwosci
taktowania.
Oczywiscie nie mowie o artefaktach, to zupelnie inna kwestia.

pozdr.
Przemek.