Re: HELP Znikniecie systemow na dysku!

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Tue 20 Apr 2004 - 13:06:43 MET DST

Użytkownik "kim1027" <kim1027_at_WYTNIJpoczta.fmWYTNIJ> napisał w
wiadomości news:c60oks$c8j$1_at_ns.master.pl
> Witam
>
> W sobote stalem sie posiadaczem dysku Samsung 160GB ATA 8MB Cache i
[...]
> Pytania
> 1) czy ktos moze mi doradzic jak powszechnie dostepnymi programami
> mozna przywrocic poprzednie systemy plikow na tych dwoch
> "unformatted" partycjach w taki sposob aby nie bylo potrzeby
> formatowania ich na nowo (bo przeciez dane stamtad chyba raczej na
> pewno ;) nie wyparowaly!)???

Przeglądając początki partycji dowolnym edytorem dyskowyym szybko
stwierdzisz, czy nie zostały nadpisane. Jeśli masz szczęście i jest to
tylko uszkodzenie tabeli partycji ew. bootsektorów partycji, to pewnie
da się je uratować przywracając te bootsektory z kopii zapisanej na
partycji przy pomocy np. Testdisk http://www.cgsecurity.org/.

> 2) czy ktos moze wiedziec jaka moze byc przyczyna takiego faktu - czy
> mozliwe jest ze dysk jest wadliwy i nie trzyma "spojnosci danych"
> (czy jak by to tam inaczej nazwac?)???

Najpierw powiedz mi, czy włączyłeś obsługę dużych dysków w tym XP.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;303013

/odpowiadając zmień px na pl/