Re: Skladam kompa - pytanko

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukled_at_tlen.pl)
Data: Tue 20 Apr 2004 - 10:31:54 MET DST

MJB wrote:

> Jako procesor stawiam na Bartona 2500+ i tu pierwsze pytanie.
> Wybrac box (ok 400zl) czy oem (ok 340) i jakis osobny wiatrak (jaki)?
> Czy w boxach radiator jest juz przymocowany, czy tez trzeba bawic sie
> z pasta?

Nie jest przymocowany. Musisz go sam założyć. Ale to naprawde nietrudne.

> Czy wydajnosc i jakosc boxowego wentylatora jest
> wystarczajaca (chodzi o to zeby po pol roku nie zaczal mi rzezic).
> Nie bede krecil procesora.

Wydajność jest wystarczająca, ale nie głośność. Możesz kupić np. Spire
WhisperRock IV lub jakiegoś cichego Arctica.

> Plyta - jaka do powyzszej konfiguracji? Co polecacie drodzy
> grupowicze? Nie musi miec bajerow, wystarczy zeby byla stabilna, nie
> sprawiajaca problemow, optymajnie wydajna (nie przewiduje krecenia,
> wiec nie musi miec takich opcji), i zeby dalo sie wyprowadzic porty
> USB na przod obudowy. Jaki chipset?

Epox 8KRAI za około 250 zł. Płyta na KT600. Płyta ma wszystko co trzeba
i nie jest droga. Wydajnością lekko ustępuje płytom z NForce2, ale
różnica ceny całkowicie rekompensuje naprawde niewielką strate
wydajności. Różnice w cenie możesz dodać do innego podzespołu i
będziesz na pewno bardziej zadowolony.

> Reszte komponentow (dysk, napedCD, grafika) mam ze starego peceta. I
> tu ostatnie pytanie - chcialbym poczekac z grafika z miesiac, dwa,
> wiec chcialbym sie upewnic ze mojej starej karcie (Creative Banshee
> Blaster) nic sie nie stanie (tj bedzie dzialac i sie nie spali).

Banshee jest AGPx1(zakładam, że masz wersje AGP) więc wymaga napięcia
zasilania równego 3.3V. Niestety zdecydowana większość obecnie
produkowanych płyt nie jest w stanie tego napięcia dostarczyć (nowe
karty chodzą na napięciu 1.5V). NAjprawdopodobniej będziesz musiał
kupić sobie nową karte:/

> Czy za te pieniadze (1500-1800) jest jakas konkurencyjna oferta
> Intela, ktora warto by rozwazyc?

Nie.

--
# Łukasz Ledóchowski lukled_at_tlen.pl GG:503647
# Duron 2000MHz (10x200) | Epox 8KRA2+ | Kingston 2x256 PC 3200