Skladam kompa - pytanko

Autor: MJB (mjb_at_ifactory.p_l)
Data: Tue 20 Apr 2004 - 09:21:13 MET DST

Witam.
Wybralem obudowe Enlight z wyprowadzonymi portami USB z przodu. (ok 300zl)
Jako procesor stawiam na Bartona 2500+ i tu pierwsze pytanie.

Wybrac box (ok 400zl) czy oem (ok 340) i jakis osobny wiatrak (jaki)?
Czy w boxach radiator jest juz przymocowany, czy tez trzeba bawic sie z pasta?
Czy wydajnosc i jakosc boxowego wentylatora jest wystarczajaca (chodzi o to zeby
po pol roku nie zaczal mi rzezic). Nie bede krecil procesora.

Pamiec 512MB DDR333 - (ok 380zl)

Plyta - jaka do powyzszej konfiguracji? Co polecacie drodzy grupowicze?
Nie musi miec bajerow, wystarczy zeby byla stabilna, nie sprawiajaca problemow,
optymajnie wydajna (nie przewiduje krecenia, wiec nie musi miec takich opcji),
i zeby dalo sie wyprowadzic porty USB na przod obudowy. Jaki chipset? Jaki
producent? Tu sie zupelnie nie orientuje bo ostatnio skladalem kompa z 5 lat temu.
Nawet nie wiem ile taka plyta bedzie kosztowac ale przypuszczam ze 400-700zl?
(tyle chce przeznaczyc)

Reszte komponentow (dysk, napedCD, grafika) mam ze starego peceta. I tu ostatnie
pytanie - chcialbym poczekac z grafika z miesiac, dwa, wiec chcialbym sie upewnic
ze mojej starej karcie (Creative Banshee Blaster) nic sie nie stanie (tj bedzie
dzialac i sie nie spali). Oczywiscie nie wymagam zeby wydajnosci 3D byla
nie-waiadomo-jaka, poprostu zeby dalo sie odpalic system i dzialala w 2D.

Czy za te pieniadze (1500-1800) jest jakas konkurencyjna oferta Intela,
ktora warto by rozwazyc?

Z gory dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
MJB