Re: Zaawansowane Zarzadzanie Energia

Autor: Lukasz Goralczyk (lukasz_at_gora-spamtrap-lczyk.com)
Data: Tue 20 Apr 2004 - 09:41:52 MET DST

MaYa <wojtekm_at_poczta.fm> wrote:
> uzywam systemu WINDOWS 2000. Jakie sa wady i zalety(oszczednosci) uzywania
> trybu APM (advance power managment - zaawansowane zarzadzanie energia).
> Slyszalem, ze uzywajac tego truby nastepuje szybsze zuzycie mechaniczne
> komponentow komputera, czy to prawda ?

Zaleta jest taka ze oszczedzasz energie jak nie uzywasz komputera przez
jakis czas a jest on wlaczony - wtedy monitor sam sie wylaczy, procesor
przejdzie w stan uspienia, inne elementy komputera tez (konkretnie zalezy to
od sterownika). Obecnie APM jest wypierane przez ACPI - system do ogolnego
zarzadzania komponentami komputera.
Szybsze mechaniczne zuzycie - nie, chyba ze ktos mial na mysli ze w tym
trybie nastepuje ciagle wlaczanie i wylaczanie dysku - to moze (chociaz
dyski sa dosc wytrzymale) ale tak sie tylko dzieje jak jest zle
skonfigurowany apm (na krotkie czasy usypiania).

--
Lukasz (odpisujac usun -spamtram- z mojego adresu)
http://lukasz.goralczyk.com