prośba o opinie nt.zestawu

Autor: Piotr Baszucki \(SRWiA\) (bezspamu_holenderskie_at_aip.pl)
Data: Mon 19 Apr 2004 - 16:30:57 MET DST

Witam, proszę o pomoc w zdecydowaniu się na jeden z poniższych konfigów.

PROCESOR - AMD Athlon 2500 Barton XP, Socket A
WENTYLATOR - C. MASTER silent CP5-8JD1F
PŁYTA GŁÓWNA - MSI K7N2 Delta-ILSR Socket-A nForce2/FSB-400MHz/3xDDR
PAMIĘĆ Kingston DIMM 256 MB DDRAM/400
KARTA GRAFICZNA MSI FX5200-TD128 AGPx8 GeForce FX 5200/128-bit/128MB DDR
6ns/TV-Out/DVI
DYSK TWARDY Seagate 120 GB Barracuda 7200 obr./8MB
NAGRYWARKA LITEON 52x/32x/52x
OBUDOWA Codegen ATX MIDI TOWER 300W

PROCESOR - AMD Athlon 2600 XP, Socket A
WENTYLATOR - C. MASTER silent CP5-8JD1F
PŁYTA GŁÓWNA - MSI KT6 Delta , S. A,VIA KT600 ATX, 400 MHz, ATA 133, DDR
400, AGPx8, Audio 6 ch.
PAMIĘĆ - Kingston DIMM 256 MB DDRAM/400
KARTA GRAFICZNA - MSI FX5200-TD128 AGPx8 GeForce FX 5200/128-bit/128MB DDR
6ns/TV-Out/DVI
DYSK TWARDY - Seagate 120 GB Barracuda 7200 obr./8MB
NAGRYWARKA - LG 52x/32x/52x
OBUDOWA Codegen ATX MIDI TOWER 300W

Moje uwagi:
- mała ilość pamięci ze względu na obecne ceny - mam zamiar dolożyć więcej
zaraz po jej spadku (łatwiejsze będzie to w przypadku VIA - nie bede musial
pozbywac sie obecnych kosci i szukania nowych - dwoch identycznych) - pamięć
oczywiście markowa
- slaby zasilacz - nie stac mnie na markowy, a z tego co wiem - codegeny sa
w miare malo awaryjne
- nie zamierzam zmieniac sprzetu przez dłuższy czas

Co do reszty:
- nie interesuja mnie gry (jedynie baardzo sporadycznie), stad wybor padl na
te karte (jednak zalezy mi na obsludze dx9 - nie wiadomo jak to bedzie w
przyszlosci) - zależy mi raczej na dobrym obrazie 2d, głownie pracuję w
edytorach tekstu oraz obróbka grafiki 2d itp. od czasu do czasu ogladam
jakis filmik w divx.

Mój dylemat:
1. nforce2 czy via KT600? (w gre wchodzi tylko MSI - mam sentyment to tego
producenta) Slyszalem opinie sklepikarzy o problemach przy wspollpracy z
niektorymi modemami analogowymi w przypadku nforce2, 20% spadku wydajnosci
grafiki i ogolnych tendencjach do uwazania tego chipsetu za niedopracowany.
Ciezko jest mi sie zdecydowac - za nforce'm przemawia mozliwasc ustawienia
pamieci w dualu i zintegrowany LAN. Za to KT6 ma obsluge sata (patrzac w
przyszlosc moze byc przydatne) i lepszy zintegrowany dzwiek (choc i tak
chyba wrzuce tam SB 1024). Sklepikarz polecal mi kt600.

2. nagrywarka LG czy Liteon?
Rzekomo LG robi sprzet nie obciazajacy systemu przy wkladaniu plyty, ponadto
ma być cichszy. Sam nie wiem - teraz mam TEAC'a i raczej o LG nie mialem do
tej pory zbyt pochlebnej opinii (jednak nie potwierdzonej niczym) - prosze o
sugestie nt. wyboru napedu rw

3. Procesor - to duża rożnica w wydajności?

W zasadzie moja praca na compie ogranicza sie do prostych edytorow tekstu +
jakas muzyczka w tle - jednak jak już swierdziłem ma być to sprzet "na jakis
czas".

Bede wdzieczny za wszelkie sugestie zwiazane z moimi dylematami, dodam ze
ceny obu zestawow sa identyczne.
(linkami rowniez nie pogardze). Dzieki!

--
Pozdrawiam,