Re: Karta sieciowa ISA - instalacja w Win98 problem

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Mon 19 Apr 2004 - 14:33:09 MET DST

> Mam dosc powazn problem - po przeinstalowaniu - z koniecznosci - Windowsa
> 98 nie moge za chiny ustawic poprawnie karty sieciowej - mimo ze przedtem
> dzialala. konkretnie - system wywala komunikat o problemie z karta
sieciowa.
> probowalem rozne sterowniki - od NE2000 do "firmowych" Geniusa czy tez
> standardowe Realtek 8019 - zawsze jest blad. Przyznam ze juz zglupialem i
> nei mam koncepcji co dalej - oprocz wymiany sieciowki na PCI - ale to
> niestety odpada. Jakies ustwienia w biosie? Zworkologia? Niewlasciwe IRQ?
> [...]

1. Musisz zidentyfikowac co to za karta, przeczytaj oznaczenia ze scalaka
lub jakies logo firmy czy cos innego
2. Poszukaj w necie programu do konfiguracji (taki dosowy programik do
ustawiania karty) lub opisu zworek jezeli nie masz ich opisanych na karcie
!! koniecznie przygladnij sie ... (mniej problemow bedziesz mial jezeli
recznie ustawisz te przerwania i adres we/wy na zworkach)
3. Jezeli go znajdziesz to nadaj karcie jakies wolne przerwanie i adres
we/wy i to samo zrob pod windoza w opcjach sterownika (np. NE2000)
4. W BIOS'ie w zakladce PnP lub podobnej znajdz opcje do rezerwacji przerwan
dla ISA i ustaw to samo przerwanie ktore ustawiles na karcie

Po takiej operacji powinno byc ok ...