Re: rozbudowa komputera

Autor: AmonRa (szczygiel03WYTNIJ-TO_at_gazeta.pl)
Data: Mon 19 Apr 2004 - 14:32:18 MET DST

Użytkownik "antonina" <a_at_o2.pl> napisał w wiadomości
> Mam - może - dziwne pytanie, ale nie znam sie na tym:
>
> jeśli chce sie powiększyć pamięć operacyjną to mając np. 256 MB mozna
> dołożyc drugie 256 - nie trzeba wyrzucać tej pierwszej pamięci i kupować
> nowej większej. Czy daje to to samo co pamięć 512MB?
> Jeśli tak to:
> Czy w ten sam - mniej więcej sposób - można rozbudować inne elementy np.
> kartę graficzną, procesor, dysk ; czy w tych wypadkach przy rozbudowie
> trzeba kupować cały nowy element a stary po prostu wyrzucac?
>
> Dziękuje

No dobra, chłopcy i dziewczęta, bez żartów. W kwestii pamięci: kupujesz taką
kość, jaką na pewno obsłuży twoja płyta główna i zamontowany na niej
chipset - zwracasz uwagę na typ slotu, rodzaj pamięci i, de facto, ilość
pinów. Tak, można dokupić drugą kość, nawet większą - 512 MB, jeżeli twoja
płyta tyle obsłuży, a zakładam, że tak. W kwestii pozostałych komponentów:
karta graficzna - osadzona jest w slocie AGP, a płyty mają jeden taki slot,
zatem kupujesz sobie kartę zwracając uwagę na max. obsługiwane napięcie
(jeżeli masz AGP x8 to kup kartę pod ten standard, nie ma sensu wtedy
kupować wolniejszej, jeżeli masz AGP x4 to możesz kupić oba rodzaje, ale
wtedy szybsza karta trybu x8 będzie chodziła w trybie x4) - dobre wyniki
daje przestawienie potem w BIOS-ie tzw. AGP Aperture Size - ale o to poproś
kogoś z doświadczeniem i wiedzą informatyczną; dysk - możesz mieć dwa
podpięte do taśm IDE (lub też SCSI - jeżeli posiadasz odpowiedni kontroler);
procesor - zwracasz uwagę na maksymalną obsługiwaną częstotliwość, ponieważ
nawet, jeżeli do słabej płyty wrzucisz CPU 3 GHz to ten i tak nie osiągnie
swej max. mocy, zwracasz uwagę na taktownie FSB i, co najważniejsze, na slot
procesora na twojej płycie głównej (pod procesory AMD czy Celeron/Pentium).
Proste, nie?