Re: A może uda się "oszukać" kontroler ATA?

Autor: mich (michales_nospam_at_polbox.com)
Data: Sun 18 Apr 2004 - 13:20:37 MET DST

"Radosław Sokół" <rsokol_at_magsoft.com.pl> wrote in message

> A na pewno masz dobry przewód?

> Dlaczego? Wiele BIOSów, wcale nie takich nowych, ma
> możliwość wyboru dysku, z którego nastąpi start systemu.
> Może być to nawet Secondary Slave.

Komputer, w którym miałby działać ten dysk to laptop
IBM TP600.
Tutaj niestety dysk musi bycwidoczny jako Master.
Dotychczas używałem dysku w zewnętrznej kieszeni (dołączany
przez USB) i problemu nie było.

Komputer jest w porządku bo jakikolwiek iny dysk jest widoczny OK.
A ten dysk podpiety do taśmy w stacjonarnym jest widziany przez
stacjonarny jako Slave.

Pisząc na grupe liczyłem na to, że może jest jakis sprytny, mało znany
sposób zmodyfikowania czegoś na złączu dysku co zgłaszało by go
trwale jako Master.
Ale wygląda na to, że musze pogodzic się z tym że go w lapku nie użyję.
Michał