Re: Czy można bezkarnie zmienić wielkość jednostki alokacji?

Autor: wooz (kamilch_at_o2.plSPAM)
Data: Sun 18 Apr 2004 - 10:10:20 MET DST

Użytkownik "marcus075" <ROT13_znephf075_at_ky.jc.cy> napisał w wiadomości
> Witam!
> Dorwałem ostatnio program firmy Acronis o nazwie Disk Editor w werji 6.
> Program ten oferuje możliwość zmiany wielkości jednostki alokacji. Mam
> pytanie: czy może zmienić wielkość jednostki alokacji [np.: z 512 bajtów
na
> 1 bajt] nie niszcząc przy tym dysku? Dane na partycji nie są ważne. Jeżęli
> ntg to przepraszam, poszło również na alt.pl.comp.os.windowsxp. Aha:
system
> plików na partycji do zmiany do FAT32

Dysku nie zniszczysz ale ustawienia jednostki alokacji na 1 bajt nie ma
sensu, no chyba, ze posiadasz na dysku same pliki o wielkosci
nieprzekraczajacej 1 bajt. Wtedy nie tracisz miejsca na dysku na nie
wypelnione klastry (gdy klaster ma 512 bajtow a plik ma powidzmy 30 bajtow,
to na dysku i tak bedzie zajmowal 512). Przy malej jednostce alokocaji
rozrosnie Ci sie FAT i caly system plikow bedzie pracowal wolniej. Pomijajac
wszystko nie wiem czy FAT32 wspiera jednobajtowe klastry...