Re: Gdzie kupic pule MACow?

Autor: Wiesław Lubas (vieniu_at_math.put.poznan.pl)
Data: Fri 16 Apr 2004 - 14:32:57 MET DST

Trix wrote:

> Nie ma problemu, kazdy ma prawo miec problemy z pamiecia.
> Zapewne chodzi ci o organizacje IEEE -- zbyt dlugie terminy
> realizacji (150 dni ;-),
> mala elastycznosc w liczbie zamawianych MACow (16 milionow, albo
> 4096).

> Moze sprecyzuje pytanie. Gdzie mozna kupic tanio, szybko i w miare
> dowolna pule MACow -- na poczatek interesuje mnie partia 1000,
> docelowo 10000.

A wiesz ze MAC zawiera segment z kodem specyficznym dla producenta?
No to jak wiesz, to albo wystap do IEEE o przydzial, albo negocjuj _z
producentami_, zeby Ci ktorys udostepnil z puli ze swoim ID.

Napisz do 3com'a ze chcesz 1000 adresow, moze Ci podaruja.

Wystarczy zamowic adresy na poczatku cyklu projektowego, to zanim zaczniesz
produkcje masowa bedziesz mial adresy... A do celow testowych mozesz sobie
przydzielic MACa jakiego chcesz, bylebys takiego urzadzenia nie puszczal na
rynek.

To nie sa zadne "ciekawe wnioski" tylko zwykla logika. IEEE dziala
wystarczajaco szybko. Chyba ze ktos najpierw produkuje urzadzenie,a pozniej
wpada na mysl, ze przydaloby mu sie adres przydzielic. Ale glupota ludzi nie
wchodzi w zakres administrowania przez IEEE.

WL