Re: LCD Nec 17" 1760NX black

Autor: Dentarg (den_at_it64.com)
Data: Fri 16 Apr 2004 - 07:52:32 MET DST

On Wed, 14 Apr 2004 21:24:03 +0200, Tomasz Jurgieleiwcz <tom_at_a3.pl>
wrote:

>Nieściśle....

>1. 1760NX występuje w dwóch wersjach kolorystycznych: szarej i
>czarnej.
Może niedokładnie napisałem, miałem wybór między NX normal a Black i
wybraliśmy normalnego, bo wszystkie komputery mają jasny kolor
obudowy, przynajmniej te które mają stanowić komplet z NECkiem.

>2. Ten model był skonstruowany tak aby spełniać TCO 03 a nie ma tego w
>papierach dlatego że został "wypuszczony" na rynek PRZED jej
>opublikowaniem.
Nie ma problemu, żeby uzyskać certyfikat już po wyprodukowaniu
produktu, a jak widać nie ma go nadal cała seria 1760NX
http://www.nec.pl/productPresentation.php?id=606&tab=specifications&range=0
Nie jest akurat to jakimś problemem, ale przy czarnym przodzie
monitora jest. Po prostu uogólniłem.

>3. Jednym z warunków dopuszczających czarną obudowę w TCO 03 jest
>zniwelowanie różnicy pomiędzy jasnym ekranem a czarną krawędzią
>obudowy. Robi się to przez jaśniejszą, najczęściej srebną maskownicę
>wokół ekranu. Dzięki temu czarne monitory spełniające TCO 03 łatwo
>odróżnić od tych TCO 99. Wiele modeli monitorów i większość Nec'ów
>wyprodukowanych PRZED oficjalnym opublokowaniem TCP 03 miało już
>zaaplikowane takie rozwiązanie.
Przed zamawianiem oglądałem stronę NECa i nie widziałem na foto
srebrnej obwódki (mam takową w monitorze HP przed którym siedzę). Przy
zamawianiu upewniałem się, jak wygląda sprawa przodu panela i dostałem
informację, że jest czarny, dlatego wybrałem normalną opcję.
Nie trzeba dodawać, że skoro przód monitora nie jest czarny, to nie
można powiedzieć, że jest to black. Skoro kolorystyka monitora ma
pasować do komputera, czy wystroju biura, to nijak srebrny (czy jasno
beżowy) przód nie wspólgra z tym wystrojem, i nie widzę różnicy między
monitorem Black a normalnym jasnym, przecież tyłu obudowy i tak nikt
nie ogląda. W każdym razie skoro tak jest to modelu Black nie można
dyskwalifikować ze względu na czarny przód, ale nie można go też
uważać za blacka, skoro jest jasny z przodu ... dzięki za wyjaśnienie
tej kwestii ...

>4. Skoro nie zauważyłeś srebrnej obwódki i od czarnej obudowy
>kontrastującej z jasnym ekranem bolały Cię oczy to chyba oglądałeś
>inny model.
Tak, 1760NX ale nie black, bo takowe zostały zakupione u mnie w pracy.
Chyba te monitory nie różnią się niczym oprócz obudowy i mogę opisywać
pracę panelu całej serii na podstawie tego z jasną obudową ?

>5. Biorąc pod uwagę punktt 4 dalsze Twoje uwagi odnośnie tego monitora
>nie są wiarygodne.
Nikogo nie zmuszam do wierzenia w to co piszę, ale ja to widziałem, o
porównywałem NEC 1760NX i HP1730 (z którego teraz piszę) i mogę
stwierdzić, że matryca w tym drugim jest DUŻO lepsza do pracy z
textem, a także do gier i filmów ...

>PS. Proponuję poszukać w sieci opisów tego modelu. Wady, które
>wymieniłeś w rzeczywistości nie mają miejsca, wręcz przeciwnie te
>cechy ma jedne z najlepszych w swojej klasie.
To znaczy smużenie w grach i filmach jest jego zaletą, arcyciekawe
stwierdzenie, bardzo dziwnie bronisz tego NECa, z czym go porównywałeś
? Masz taki czy pracujesz w NEC ? :))

pzdr,
Dentarg

--