Re: KT7-RAID i HPT370, kto wie jak wsadzić nowy firmware w hpt370 do tego cuda

Autor: von_Kowal (von_Kowal_at_nospam.onet.pl)
Data: Thu 15 Apr 2004 - 22:32:56 MET DST

Użytkownik "Maciek" <maciek_d_at_icpnet.trzeba_to_usunac.pl> napisał w
wiadomości news:c5mkdg$ptm$1_at_topaz.icpnet.pl...

> Ech... sprawa wygląda tak, że:
> "The BIOS updates we provide only work for PCI card host adapters -
they
> are not capable of updating HPT controllers that are integrated into
> motherboards. You will need to search for the motherboard BIOS update that
> includes the required HPT BIOS. Visit the manufacturer's website for the
> proper downloads." - info ze stron HPT.
> Czyli musisz poszukać biosu do mobo, który ewentualnie będzie zawierał
> nowszy bios kontrolera (imo: mało prawdopodobne).
> Pozdr,
> [...]

A nie prawda ... bios Award Modular Bios ma jak sama nazwa konstrukcję
modularną czyli ma wbudowane w siebie rozne moduły. Taki moduł w Biosach do
Abitów stanowi też bios kontrolera HPT 370 który niczym nie różni sie od
referencyjnego biosu Highpointa uzytego w kontrolerach PCI. Niech kolega ART
poszuka programu do edycji biosa CTBIOS za pomocą którego mozna podmienic w
pliku obrazu biosu płyty głownej *.bin moduł odpowiadający za bios
kontrolera. Uwaga zabawa nie jest prosta i można sobie zrobic krzywdę ale na
pewno działa bo sam bawiłem sie w to w swoim Abicie z HPT 370/372. udało mi
się kiedyś znależc jakiś opis do tej procedury niestety był po włosku,
screeny były na tyle czytelne że szło się zorientować. Ewnetualnie mozna
poszukać zmodowanego juz biosu

Pozdrawiam