Thorton@Barton kilka pytan

Autor: D.C. (dgcracker_at_poczta.fm)
Data: Thu 15 Apr 2004 - 20:26:22 MET DST

Witam,
nie jestem specem od podkrecania itp. w zwiazku z czym zanim cos uwale w
kompie postanowilem wyjasnic kilka kwestii, ktore mnie nurtuja. Pogrzebalem
po necie i znalazlem informacje o mozliwosci "ulepszenia" procesora thorton
do bartona poprzez zwarcie przecietego mostka L2. Wiem, ze da sie to zrobic
nie ze wszystkimi modelami thortonow (z tego co wyczytalem zalezy to od daty
produkcji - od pewnego momentu zablokowano te cudowna mozliwosc). Z tego co
sie orientuje przejscie z thortona na bartona daje 2 korzysci - wieksza
pamiec cache to raz i zmiane taktowania procesora ze 133->166. Nie ukrywam,
ze male dopalenie sprzetu troche by mi sie przydalo (zerowym kosztem). W
zwiazku z tym poczynilem pewne przygotowania i testy i tu pojawily sie moje
watpliwosci i pytania. Poniewaz nie lubie grzebac w kompie wykombinowalem
sobie cos takiego (nie wiem czy slusznie) - skoro da sie "zbartonowac"
thortona czyli miedzy innymi uzyskac wyzsze taktowanie procesora (166) to
powinno sie to dac zrobic rowniez bez laczenia slawnych mostkow (czyli w
biosie zmienic taktowanie ze 133->166). Nie bedzie tym sposobem wiecej
pamieci cache ale bedzie szybszy procesor. No i tu moje zaskoczenie - na
dobry poczatek zmienilem w biosie taktowanie procka (plyta Epox 8KRA2+) ze
133 na 140 (czyli jak na moj gust dosc kosmetyczna zmiana) i ku memu
zaskoczeniu okazalo sie ze na kompie nie da sie pracowac - zwis za zwisem i
to w ciagu kilku sekund od momentu wlaczenia kompa. W takiej sytuacji zmiany
ze 133 ->166 nawet nie probowalem zeby czegos nie uwalic. W zwiazku z tym
mam nastepujace pytanie - czy w opisanej sytuacji jest sens bawic sie w
laczenie mostkow na procku i probowac go zmienic w bartona? Czy polaczenie
mostka na procku moze spowodowac, ze nagle zwiekszy sie taktowanie procka do
166 skoro aktualnie wyglada na to ze nawet przy 140 nie wyrabia? Dzieki za
info. Pozdrawiam!
D.C.