Jak zmienić "firmware"?

Autor: ceka (cykuta_at_poczta.fm)
Data: Thu 15 Apr 2004 - 19:18:44 MET DST

Mam nagrywarkę Yamaha CRW-8824. Może trochę już przestarzała, bo wolniejsza
niż współczesne, ale wciąż bardzo dobra. Niestety, po dołożeniu drugiego
napędu (współczesnego, ale lepiej nie wymieniać z nazwy - huk, gwizd, a
wykres transferu jak Schody Hiszpańskie w Rzymie) okazało się, że stary
WinOnCD 3.7, który obsługuje Yamahę "nie widzi" nowej nagrywarki i
wzajemnie - załączony przez producenta "nowości" Nero 5.5.10.54 "nie widzi"
z kolei Yamahy, to znaczy widzi ją jako zwykły CD-ROM. Kiedy gdzieś tam
zapytałem o przyczynę, powiedziano mi, żebym zmienił BIOS Yamahy. Wprawdzie
"najnowszy", jaki znalazłem w sieci, nosi zabójczy numer 1.0a (obecny jest
1.0) i datę 1.08.2001, ale może to jednak coś nowszego. Nie wiem jednak jak
wgrywa się ten nowy "BIOS", a w dodatku wątpię czy to coś pomoże. Tak dla
porządku wolałbym jednak umieć to zrobić.
Czy mogę więc poprosić o instrukcję wymiany firmware?
I czy naprawdę nie ma takiego softu do nagrywarek, który "widzi" wszystkie
modele? Próbowałem już "podkładać" w WinOnCD sterownik Gri_MMC.dll z wersji
3.8, a także 5.1, ale pomogło to tylko tyle, że obecnie WinOnCD widzi już
Philipsa jako CD-RW, ale umożliwia tylko nagrywanie x2. Jak zrobić, żeby
Nero 5.5.10.54 "zauważył" Yamahę - nadal nie wiem.
ck
P.S. Pytając o "soft" do nagrywania nie chodzi mi o takie maleńkie,
uproszczone programiki jak np.CloneCD (skądinąd bardzo wartościowy), ale o
rozbudowany program wielofunkcyjny, porównywalny z Nero czy WinOnCD.
Słyszałem coś niecoś o Alkoholu, ale nie udało mi się "przyswoić" wersji
"freeware'owej" :-)) Brakowało chyba jakiegoś "szczegółu".