Re: Karta graficzna około 500zł z DX9

Autor: Kris (kris_at_twojepc.pl)
Data: Thu 15 Apr 2004 - 11:17:00 MET DST

Cześć,

> To napewno,ale nie tylko.

Nie przeczę, że więcej osób może mieć zdanie podobne do Twojego. To co
napisałeś nie jest jednak prawdą "obiektywną" ...

> Proponuje uwaznie obejrzec testy na benchmark.pl

Zamiast oglądać testy wolę je sam wykonywać ...

BTW: Tak samo mogę Ci wskazać serwisy sprzętowe (również zagraniczne), które
podzielają moje zdanie ...

> Ja zdecydowanie bym odradzal zakup Radeona 9600 (bez PRO).

Twoje prawo. Mam przynajmniej nadzieję, że sam uczciwie potestowałeś obie
karty zanim zdecydowałeś się na tak kategoryczne odradzanie innym a nie
ograniczyłeś się jedynie do czytania cudzych testów ...

> Technologie PixelShader R9500 wspiera bez mrugniecia okiem.

To nie jest kwestia wsparcia technologii (oba układy wspierają te same)
tylko wydajności shaderów ...
To wynika wprost z taktowania rdzenia ...

> Chipset uzyty w R9500 to ten sam model co w 9700 z roznica w
> taktowaniu i w 4 a nie 8 potokach randerujacych (wersja R9500 PRO ma
> 8 potokow). Sa egzemplarze kart ktore po zainstalowaniu sterownikow
> Omega emuluja dodatkowe 4 potoki i dzialaja ok (ale zaznaczam ze
> tylko niektore egzemplarze).

Ten wykład nie jest mi w sam raz potrzebny ...
Opisałem dokładniej oba układy w wielu recenzjach ...

> Jak mowilem R9500 jest szybszy od 9600.

Mówiłeś. Niepotrzebnie powtarzasz. Ja natomiast mówiłem, że w tych nowych
grach które wydajność opierają na shaderach "szybciej" działa R9600 a to tym
bardziej boli, że wiele osób kupuje te karty właśnie ze względu na wsparcie
efektów nowych shaderów 2.0 a nie wydajności w starszych tytułach gier.
Inaczej lepiej byłoby polecać GF4Ti ...

> A wersja Pro bezproblemowo konkuruje z R9600 Pro wydajnoscia i nizsza
cena.

Przedmiotem dyskusji nie jest ani R9600Pro ani R9500Pro ani również
egzemplarz R9500 który daje się zmodyfikować. Oczywiście jeśli ktoś ma
możliwość kupienia modyfikowalnej (sprawdzone przez sprzedawcę i
zagwarantowane) wersji R9500 w cenie do 500 zł to jest to najlepsza
propozycja. Nie o tym jednak była mowa ...

> To fakt.Ta karte nalezy wewnatrz obudowy dodatkowo podlaczys do
> zasilania (jak np.dysk twardy).
> Sporo pradu potrzebuje.

Dlatego dla tych którzy mają słabszy zasilacz lub problemy termiczne może
mieć to znaczenie ...

> A kwestia wentylatorka mnie akurat nie
> przeszkadza a mam swiadowosc lepszego chlodzenia.

To, że Tobie nie przeszkadza to nie znaczy, że należy pomijać ten fakt.
Chłodzenie ma po prostu być skuteczne. Dodatkową wadą (oprócz hałasu)
wentylatora jest kwestia możliwości jego uszkodzenia (jest to jeden z
najbardziej awaryjnych elementów peceta) w trakcie eksploatacji i wpływu
awarii na stabilność systemu. To również jest zaleta (szczególnie docenią ją
Ci którzy musieli zmagać się z problemem wyjącego lub padniętego wentyla na
karcie graficznej) ...

> To raczej wynika z faktu ze niektorzy uzytkownicy nie zwracaja uwagi
> przy zakupie na producenta karty a tylko na cene.
> Ja kupilem karte wyprodukowana przez ATI i wszystko jest ok.
> Trzeba szukac kart firmowych np.Hercules a nie jakis
> PowerColorow,Sapphirow itp...

Problem o którym pisze jest całkowicie niezależny od producenta karty.
Dotyczy Radeonów R9500 i 9700 (wraz z odmianami Pro). Występuje w
konkretnych konfiguracjach sprzętowych i w niektórych trybach pracy
monitora. Były już dziesiątki wątków na ten temat (również dotknęło to
właścicieli kart ATI i Hercules).

BTW: Twoja karta (jak wszystkie R9500 łącznie z tymi z pudełek ATI) została
wyprodukowana w fabryce Sapphire więc sugeruję nieco ostrożniej podchodzić
do kwestii "firmowości" producentów kart ...

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how
to do it, but nobody can agree on how to compare performance."