Re: Karta graficzna około 500zł z DX9

Autor: Rafał (kochanke1_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 15 Apr 2004 - 10:49:13 MET DST

> A to już Twoje własne zdanie.

To napewno,ale nie tylko.Proponuje uwaznie obejrzec testy na benchmark.pl

> Osobiście wolałbym R9600 od niemodyfikowalnego
> R9500. Ma mniejszą przepustowość pamięci (stąd te wyniki większości
> starszych testów) ale shadery które głównie stanowią barierę dla tańszych
> kart w nowych grach przetwarza zdecydowanie lepiej (kwestia taktowania
> rdzenia).

Ja zdecydowanie bym odradzal zakup Radeona 9600 (bez PRO).
Technologie PixelShader R9500 wspiera bez mrugniecia okiem.
Chipset uzyty w R9500 to ten sam model co w 9700 z roznica w taktowaniu i w
4 a nie 8 potokach randerujacych (wersja R9500 PRO ma 8 potokow).
Sa egzemplarze kart ktore po zainstalowaniu sterownikow Omega emuluja
dodatkowe 4 potoki i dzialaja ok (ale zaznaczam ze tylko niektore
egzemplarze).
Jak mowilem R9500 jest szybszy od 9600.A wersja Pro bezproblemowo konkuruje
z R9600 Pro wydajnoscia i nizsza cena.

>Do tego ma skromne wymagania w stosunku do zasilacza (rdzeń
> 0.13um) i nie potrzebuje wentylatora.

To fakt.Ta karte nalezy wewnatrz obudowy dodatkowo podlaczys do zasilania
(jak np.dysk twardy).
Sporo pradu potrzebuje.A kwestia wentylatorka mnie akurat nie przeszkadza a
mam swiadowosc lepszego chlodzenia.

>Bywa również, że u niektórych
> użytkowników R9500 sieje zakłóceniami po monitorze z winy wadliwego
> ekranowania złącza VGA (pomaga przejście na przejściówkę z DVI ale odcina
> dostęp do wyjścia TV) ...

To raczej wynika z faktu ze niektorzy uzytkownicy nie zwracaja uwagi przy
zakupie na producenta karty a tylko na cene.
Ja kupilem karte wyprodukowana przez ATI i wszystko jest ok.
Trzeba szukac kart firmowych np.Hercules a nie jakis PowerColorow,Sapphirow
itp...

Pozdrawiam