Re: Odtwarzacz mp3 - co wybrać?

Autor: Jarek (chio_at_ds2.pg.gda.pl)
Data: Thu 15 Apr 2004 - 02:29:56 MET DST

Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowroński" <skowi_at_SPAMERZY.PRECZpoczta.fm>
napisał w wiadomości news:407dae97_at_news.home.net.pl...
> Witam!
>
> Ponieważ mój discman po kolejnym poważnym urazie odmówił współpracy, stoję
> przed koniecznością zainwestowania w substytut. A ma to być lekki skok
> technologiczny - malutki odtwarzacz mp3 flash.

Polecam coś takiego jak tu:

> To co bezwzględnie być musi:
> 1. Złącze USB na kablu, a nie "kluczyk" wkładany do gniazda.
> 2. Zasilanie na baterie "AA" - zwykłe paluszki.
> 3. Pamięc przynajmniej 128 mega.
> 4. Możliwośc wykorzystania odtwarzacza do transportu innych danych - coś
jak
> przenośny dysk.
> 5. Możliwie głośne odtwarzanie i czysty dźwięk (wiem że to cholernie
> subiektywne kryterium, chodzi mi o słyszalność na ruchliwej ulicy czy w
> hałaśliwym tramwaju i o w miarę rozsądnie brzmienie).

Nie spełnia punktu 3, ale można go łatwo rozbudować o pamięć w formacie CF.
Są też wersje z 32,64,128 i 160MB wbudowanej pamięci.
Jakość dzwięku nie jest doskonała, ale dla mnie wystarcza. Myślę że wśród
konkurencji dużo lepszej nie znajdziesz w tym segmencie senowym, a gorsze
napewno mogą sie trafić.

> To co raczej chciałbym mieć:
> 1. Pilot w słuchawkach - najlepiej podświetlany,
> 2. Możliwość "przewijania" pojedynczego utworu, a nie tylko przeskakiwania
> między nimi.
> 3. Możliwość rozszerzenia pamięci - niekoniecznie.
> 4. Jakiś klips do paska.

pilota niestety nie ma, ale po 2 latach używania mi pilota nie brakuje, choć
z drugiej strony nigdy nie korzystałem z pilota. Przewijanie tylko do
przodu.
Rozszerzalność - dla mnie rewelacja, mam karty CF 128MB i 256MB które pasują
też do mojego aparatu cyfrowego.
Klips - jest możliwość dokupienia. Kupiłem, nie używam.

> To czego nie potrzebuję:
> 1. Dyktafon
> 2. Radio
Ma dyktafon, z którego namiętnie korzystam.Mi by się radio podobało, szkoda
że nie ma... :)

> Sprzęt nie musi być malutki, i tak zmieści mi się w kieszeni. Nie musi też
> grzeszyć specjalną estetyką, raczej wolałbym solidne wykonanie. Oczywiście
> im taniej, tym lepiej - wstępnie chciałbym się zmieścić w 600 PLN, powyżej
> tej kwoty - niechętnie, chyba że trafiłby się sprzęt marzeń ;)

Jest nie duży, mieści się w każdej chyba kieszeni, piękny nie jest, farba
dość szybko zaczyna schodzić. Solidny? Nie wygląda, ale wrażliwy nie jest,
raczej mało dbałemo niego, a ciągle mi działa :)

> Co sugerujecie?

Jest jeszcze cuś takiego:
http://sklep.gral.pl/podzespoly/index_opis.php?id=3361&kodpodgr=&grp=MP3&znj=&prd=&pdgr=&aaa=1
ale na bakterie AAA