Re: Który model HP jest najtańszy w eksploatacji?

Autor: chairon (chairon_at_interia.SKASUJ-TO.pl)
Data: Tue 13 Apr 2004 - 20:35:13 MET DST

Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl> napisał(a):

> 5150. Koniec dyskusji:) Chyba, że nie upierasz sie przy HP.

Gdzieś wyczytałem, że najtańsza jest HP 3550, ale ceny zasobników w sklepach
internetowych wcale tego nie potwierdzają. Czy nie upieram się przy HP? Im
więcej się dowiaduję (nie tylko grupy dyskusyjne) tym większy mam dylemat.
Początkowo myślałem o Canonie i350 (tutaj gorąco dziękuję Tobie za
poprzednie odpowiedzi), ale wszystkie pozytywne opinie pochodzą od osób,
które używają tego modelu od niedawna, więc są mało wiarygodne.

Pozwolę sobie tutaj na mały OT. Kilka lat temu kupiłem wieżę AIWA, która na
początku sprawowała się znakomicie. Byłem bardzo zadowolony z tego zakupu.
Po 4 miesiącach przestała odtwarzać płyty CD. W serwisie wymienili laser
i... chodziła kolejne 4 miesiące. Następnym razem laser wyczyścili i był
spokój na kolejne 4 miesiące. Problem jednak nadal się powtarzał. Zmieniałem
serwisy, ale nic nie pomagało. W jednym z nich powiedziano mi, że w wieży
zastosowano kiepskie rozwiązanie konstrukcyjne całej sekcji CD, a ponadto
jest słabej jakości laser, którego nie da się zastąpić żadnym zamiennikiem,
bo takowy nie istnieje. Laser wytrzymuje 1 czyszczenie, później okres
pomiędzy kolejnymi czyszczeniami się skraca, a do tego zaczyna także gubić
ścieżkę podczas odtwarzania i jedynym rozwiązaniem jest jego wymiana. Tak
więc co 8 - 12 m-cy musiałbym zmieniać blok optyczny, co się po prostu nie
opłaca.

Canon jest istotnie bardzo ekonomiczny, ale nie chcę popełnić tego samego
błędu, co przy zakupie wieży. Uwierz mi, po prostu boję się, że po kilku
miesiącach, albo zaraz po gwarancji odmówi posłuszeństwa i będzie kicha.
Natomiast ceny zasobników do HP mnie po prostu przerażają! W archiwum
czytałem, że ktoś napełnia samodzielnie, a koszt takiej operacji to 20 zł na
2 napełnienia. Chciałbym uzyskać potwierdzenie tej informacji oraz
dowiedzieć się gdzie zdobyć tak tanie napełniacze, bo mnie takowych
namierzyć się nie udało. Dlatego też proszę użytkowników HP o podanie
kosztów eksploatacji tych drukarek, bo być może da się pogodzić te dwie
sprawy, czyli HP + niedroga eksploatacja.

--
chairon