zestaw...

Autor: michaljonca (miguel_at_arch.pw.edu.pl)
Data: Sun 11 Apr 2004 - 19:52:52 MET DST

Witam i prosze o porade.

Nosze sie z zamiarem kupna nowego komputera, bo obecny powoli zaczyna sie
rozpadac, no i czasem slabo z wydajnoscia. Teraz jest to P4 1.4 / 512 ram /
geforce 2 mx 100/200 / plyta Clayton z oznaczeniem i845-ITE8712. Calosc byla
kupiona w sklepie w calosci i niestety wyglada na zmontowana po najmniejszej
linii oporu spod znaku noname.
W zasadzie chyba zadnego komponentu z wymienionych nie ma sensu zachowywac,
bo chcialbym rowniez kupic xppro oem, czyli po instalacji bede skazany na
konkretna plyte, a ta okresla cala reszte.

Na skladaniu komputerow w zasadzie sie nie znam, ale po przejrzeniu roznych
testow, pism, forow itd. wybralem np. cos takiego (to jedna z wielu
mozliwosci, nie jestem fanem zadnego z tych produktow):

plyta - Abit NF7 (v2.0) / 345.00
ram - DDR 512MB PC-333 Infineon [x2] / 1066.00
proc - AMD Athlon XP 2600+ (FSB 333 MHz) Barton / 429.00
grafika - Radeon 9600 Sapphire 256 MB DDR DVI + TV BOX (128-bit) / 605.00

czyli kolo 2400, choc wolalbym duzo mniej :)

Komputer ma sluzyc glownie do grafiki 2d + 3d cad / wiz + edycja dv. Grania
nie biore pod uwage.
Jest to oczywiscie jedna z wielu mozliwosci. Chcialbym prosic o rade co w
takim zestawie zmienic na gorsze a nic sie nie stanie, a co dolozyc, zeby
odczuc wzrost wydajnosci. Czy jest sens doplacac kupujac produkty z nforce,
serial ata i tego typu dodatkami ? (bo wiem, ze np. raid do niczego mi sie
nie przyda, lan 1g tez nie). Bylbym wdzieczny za konkrety i wskazanie
dobrych produktow, rowniez za kompletnie nowe konfiguracje. Aha, nie mysle o
podkrecaniu, bo malo sie na tym znam, i nie chce sobie chaty spalic.

dzieki z gory.
pozdr.
michal.