Re: pytania laika.

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukled_at_tlen.pl)
Data: Sun 11 Apr 2004 - 11:44:10 MET DST

pawel o. wrote:

> 1.. Procek Athlon Barton 2500 (1833 Mhz, 5.5 x 333)

11x166. 333 to wartość efektywna, która nie ma związku z rzeczywistym
taktowaniem.

> 2.. Płyta główna z chipsetem KT600-A, czyli obsługuje FSB400 i
> DDR-400 3.. Pamięć 256 MB DDR-400

Chipset to KT-600, a nie KT-600A

> - czemu w programach testowych moja pamięć opisana jest jako PC3200
> (200 MHz) a nie 400 MHz?

Bo taktowanie pamięci to 200MHz. Tyle, że dane sa pobierane przy
przednim i tylnim zboczu zegara, więc efektywnie to 400MHz. PC3200 to
oznaczenie pamięci oficjalnie zatwierdzone przez organizacje zajmująca
sie standardami(JEDEC)

> - jeżeli chciałbym przetaktować procesor, to załóżmy, że mam możliwość
> zmiany FSB z 333 na wyższą i mnożnika z 5.5 na wyższy. Czy jeżeli
> zmieniłbym mnożnik, to przyspieszyłoby to tylko procesor, a jeżeli
> zmieniłbym FSB, to przyspieszyłoby to i AGP i pamięć itd.?

Niekoniecznie. Taktowanie pamięci ustawia sie oddzielnie z tym, że nie
może być ono niższe niż FSB. Taktowanie AGP zmienia sie tylko wtedy,
gdy ustawiasz FSB na inne niż 100,133,166,200. W zależności od
przedziału taktowanie pci to 1/3,1/4,1/5 lub 1/6 FSB

> - czy dobrze rozumuję: procesor Athlon Thorton 2400 jest w
> rzeczywistości procesorem o częstotliwości taktowania 2000 MHz. Jego
> magistrala FSB to 266 MHz. Czyli- obsługuje go każa płyta główna,
> której chipset potrafi obsługiwać FSB 266, tak?

Nie:) Chipsety intela z obsługą FSB 133 nie obsłuża AMD:P

> A co się stanie, jak
> do takiego procesora dodajemy pamięć DDR-333? Czy jedno drugiemu nie
> przeszkadza? Jedno z drugim się nie gryzie, jedno drugiego nie
> spowalnia?

Przepustowość procesora teoretycznie ogranicza przepustowośc pamięci. W
praktyce na KT600 im wyższe taktowanie pamięci tym lepiej.

> Jak ma się do tego taktowanie karty graficznej? Czy rdzeń
> taktowany 300 Mhz i pamięć taktowana 400 MHz są obsługiwane przez
> każdy chipset, na którym działa karta zgodna z AGP x 8, czy też może
> trzeba się gdzieś doszukiwać danych na ten temat (np. chipset
> obsługuje FSB-400, karta graficzna ma rdzeń 600 MHz i pamięć 900 MHz.
> Czy to zadziała?).

Taktowanie karty graficznej nie ma żadnego związku z płytą główną

> Czy jest na sieci jakaś stronka poświęcona tego typu zagadnieniom?
> Przeszukałem ich wiele, ale tak podstawowych informacji nigdzie nie
> ma, dominują raczej gotowe testy, porównania i zestawienia osiągnięć
> procesorów, kart, płyt głównych..

To są podstawy. Jak poszukasz w archiwum to znajdziesz bez problemu

--
# Łukasz Ledóchowski lukled_at_tlen.pl GG:503647
# Duron 2000MHz (10x200) | Epox 8KRA2+ | Kingston 2x256 PC 3200