pytania laika.

Autor: pawel o. (katarynka979_at_wp.pl)
Data: Sun 11 Apr 2004 - 02:22:37 MET DST

Witam.

Jestem ciekaw, o co chodzi z tym całym `efektywnym FSB minimalnym i
maksymalnym płyty głównej`. Mam sobie taki oto komputerek:

  1.. Procek Athlon Barton 2500 (1833 Mhz, 5.5 x 333)
  2.. Płyta główna z chipsetem KT600-A, czyli obsługuje FSB400 i DDR-400
  3.. Pamięć 256 MB DDR-400

Teraz mój zestaw pytań (poza tym pierwszym):

- czemu w programach testowych moja pamięć opisana jest jako PC3200 (200
MHz) a nie 400 MHz?

- jeżeli chciałbym przetaktować procesor, to załóżmy, że mam możliwość
zmiany FSB z 333 na wyższą i mnożnika z 5.5 na wyższy. Czy jeżeli zmieniłbym
mnożnik, to przyspieszyłoby to tylko procesor, a jeżeli zmieniłbym FSB, to
przyspieszyłoby to i AGP i pamięć itd.?

- czy dobrze rozumuję: procesor Athlon Thorton 2400 jest w rzeczywistości
procesorem o częstotliwości taktowania 2000 MHz. Jego magistrala FSB to 266
MHz. Czyli- obsługuje go każa płyta główna, której chipset potrafi
obsługiwać FSB 266, tak? A co się stanie, jak do takiego procesora dodajemy
pamięć DDR-333? Czy jedno drugiemu nie przeszkadza? Jedno z drugim się nie
gryzie, jedno drugiego nie spowalnia? Jak ma się do tego taktowanie karty
graficznej? Czy rdzeń taktowany 300 Mhz i pamięć taktowana 400 MHz są
obsługiwane przez każdy chipset, na którym działa karta zgodna z AGP x 8,
czy też może trzeba się gdzieś doszukiwać danych na ten temat (np. chipset
obsługuje FSB-400, karta graficzna ma rdzeń 600 MHz i pamięć 900 MHz. Czy to
zadziała?).

Czy jest na sieci jakaś stronka poświęcona tego typu zagadnieniom?
Przeszukałem ich wiele, ale tak podstawowych informacji nigdzie nie ma,
dominują raczej gotowe testy, porównania i zestawienia osiągnięć procesorów,
kart, płyt głównych..

Za wszelkie odpowiedzi serdecznie dziękuję.

Pozdrawiam,

Pawel