Re: "wieczysta" gwarancja

Autor: zh (haron29_SPAM_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 10 Apr 2004 - 17:08:21 MET DST


Użytkownik "Moby Dick" <moby_dick_at_tenbit.pl> napisał
> Dla uściślenia przykład :
>
> Jeśli Samsung wypodukuję kość pamieci i da na nią wieczystą gwarancję ,
to
> będzie ona trwała do czasu istnienia firmy Samsung i ewentualnie jeszcze
> dłużej jeśli zobowiazania serwisowe przejmie po Samsungu ktoś inny.
>
>
> >" to oczywiście znaczy że ryzykujemy że stracimy gwar. na pamięci
nawet za
> miesiąc... A już b. prawdopodobne że jest ona krótsz niż 3 lata..."
>
> A swoją drogą , skąd się biorą tzw. tezy bardzoprawdopodobne ?? :))
>
> Pozdrawiam
>
> Moby

Witam.
Nie wygląda to tak pięknie jak piszesz.
Producent ustala warunki tej gwarancji, więc dla różnych
produktów i różnych producentów pojęcie "wieczystej gwarancjii"
może oznaczać co innego.
Np. dla kart i switchy 3Com'a oznacza to, że producent zapewnia
naprawę / wymianę gwarancyją maksymalnie do roku od zakończenia
produkcji danego urządzenia.

Oczywiście rękojmia, to zupełnie co innego i tutaj producent nie
ma nic do rzeczy, a jedynie sprzedawca. Chociaż, korzystając
z obecnej 2 letniej tzw. rękojmii - niezgodności towaru z umową,
po okresie 6 miesięcy to klient musi udowodnić sprzedawcy, że urządzenie
popsuło się w związku z wadą, która istniała już w chwili zakupu,
a októrej nie wiedział :-)

Pozdr
zh



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 14:11:01 MET DST