Re: znikniecie 70GB danych

Autor: QaczorQwak (rydberg_at_o2.gl)
Data: Sat 10 Apr 2004 - 15:37:09 MET DST

bartek napisał:

> podczas operacji na partycjach nawalil partition magic 8.0 :(((
> efekt jest taki, ze zniknely 2 partycje, w sumie 70GB danych...
> teraz pytanie jak to sprobowac odzyskac ? nigdy nie bawilem sie
> programami do odzysku danych, za godzinke bede mial
> easy recovery proffesional 6.0 tylko on pewnie bedzie chcial
> robic dyskietke startowa a tak sie glupio sklada, ze nie dziala mi flop od
> kilku dni :(
Przechodziłem to dwa tygodnie temu - przez pomyłkę programu zamazałem sobie
MBR i partycje szlag trafił.

Przede wszystkim PRZESTAŃ używać ten dysk bo sobie wszystko zamażesz. Póki
co dane na nim jeszcze są.

Potem możesz albo:
-poszukać programu odczytującego dane bezpośrednio z dysku (oprócz
EasyRecoveryjest jeszcze kilka np. firmy R-Studio)

- spróbować programem RecoveryExpert firmy Acronis
http://www.acronis.com/products/recoveryexpert/.
Skanuje dysk i odzyskuje partycje. Konieczne zainstalowanie na dysku, potem
można stworzyć bootująca płytę z której się program uruchamia. W Polsce
sprzedajego firma ARPEX, cena 95zł brutto
http://www.acronis.arpex.pl/products/recoveryexpert.php

- ściągnąć sobie Knoppixa 3.3 i spróbować narzędziem testdisk i/lub gpart

- ściągnąć sobie ze strony http://www.sysresccd.org obraz płyty
SystemRescueCD (Linux) i spróbować tak samo testdisk i gparted. Tutaj te
programy są w owszych wersjach. Aha, testdisk ma wersję pod DOS
http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html
więc można nawet uruchomić komputer z dyskietki i potem przeskanować

No i przeczytaj "Partition-Rescue HOWTO" oraz instrukcje do testdisk i
SystemRescueCD (jeśli będziesz ich używał).

> cos kiedys slyszalem, ze jak sie zalozy DOKLADNIE takie same (rozmiarowo)
> partycje jakie byly przedtem, to tez mozna w taki sposob odzyskac dane,
> mozecie mi poradzic co mam zrobic w takiej sytuacji ?

Dobrze słyszałeś. Ale partycje muszą być utworzone dokładnie co do cylindra
tak samo. Ja, próbując odzyskać dane tak właśnie zrobiłem ale ... nie
trafiłem dokładnie w początek jednej partycji logicznej i część odzyskanych
plików miała nazwy i rozmiar lecz była pusta. Albo kilka plików było
połączonych w jeden. Generalnie udało mi się.

> poza jednym dyskiem 80GB mam jeszcze drugi 20GB, czy easy recovery
> zgrywa odzyskane dane na drugi dysk czy robi to w inny sposob ?
> ten z ktorego zniknely partycje byl na NTFS

Jeśli przeczytasz pomoc do programu, to zobaczysz że oni tak właśnie
doradzają. Zresztą inaczej to jak - pisanie po dysku z którego dane
odzyskujesz? Testdisk i gpart odzyskują partycje NTFS. RecoveryExpert też.

Napisz, czy Ci się udało.

J.D.

Aha, jestem z Krakowa więc jeśli mieszkasz gdzieś blisko, to mógłbym Ci
podrzucić wspomniane programy (wszystkie) na płytach ale dopiero po
Świętach.

--
Odpowidając pocztą zamień gl na pl