Re: DVI - warto?

Autor: bubba (hubba.bubba_at_all.pl)
Data: Fri 09 Apr 2004 - 21:06:45 MET DST

On Fri, 9 Apr 2004 12:01:08 +0200, "Trix" <trix_at_KochamSPAMpolbox.com>
wrote:

>Wczoraj kupilem monitor. Obok siebie prosilem postawic
>LG1710B (podlaczony przez DVI) i iiyama E430B (analog).
>Chyba lepsza jakosc obrazu LG mozna tlumaczyc autosugestia.
>Gdyby ktos mi zamienil monitory to nie wiem czy bylbym w stanie
>rozroznic analog od DVI. Moze to kwestia karty graficznej, kabla,
>kolorystyki wyswietlanego obrazka, slabego wzroku (choc nie nosze
>okularow i wzrok mam b. dobry), malej wrazliwosci (choc
>potrafie sie przyczepic do kazdego szczegolu) , promieniowania kosmicznego
>-- sam nie wiem. Byc moze ktos potrafilby wykazac roznice pomiedzy
> [...]
Nie mozesz porownywac "jablek i pomaranczy".
Wlasciwy wynik uzyskasz porownujac ten sam monitor podlaczony do tej
samej karty i pracujacy w tejsamej rozdzielczosci.
Dodam jeszcze ze uzyjesz ten sam driver (wersja) do video.
Z wlasnego doswiadczenia moge tu zasugerowac wybor DVI nad analogowym.
Byc moze w grach (nie gram, nie probowalem) lub film, nie zaywazysz
roznicy ale jakosc tekstu czy zdjec (wyrazistosc szczegolow i kolory,
sczegolnie poziom czerni) jest zdecydowanie lepsza.
(Monitor Sony HX93; z ATI 9800XT)
Mozna tu jeszcze dodac mniejsza podatnosc na interferencje i
zaklocenia zewnetrzne.