Re: DVI - warto?

Autor: Trix (trix_at_KochamSPAMpolbox.com)
Data: Fri 09 Apr 2004 - 12:01:08 MET DST

> Co tak naprawde zyskamy, bo slyszalem ze tak naprawde to dzis
> zysk jest niewielki, a w zasadzie to zaden w tych sumie "niskich"
> rozdzielczosciach?

Wczoraj kupilem monitor. Obok siebie prosilem postawic
LG1710B (podlaczony przez DVI) i iiyama E430B (analog).
Chyba lepsza jakosc obrazu LG mozna tlumaczyc autosugestia.
Gdyby ktos mi zamienil monitory to nie wiem czy bylbym w stanie
rozroznic analog od DVI. Moze to kwestia karty graficznej, kabla,
kolorystyki wyswietlanego obrazka, slabego wzroku (choc nie nosze
okularow i wzrok mam b. dobry), malej wrazliwosci (choc
potrafie sie przyczepic do kazdego szczegolu) , promieniowania kosmicznego
-- sam nie wiem. Byc moze ktos potrafilby wykazac roznice pomiedzy
DVI i analogiem, ale przy tej konfiguracji, ktora ogladalem w sklepie nic
nie widzialem.
Wybralem analogowa iiyama bo moim zdaniem ciemne kolory bylo
widac lepiej (w LG czarna plama) i dodatkowo podczas scrollowania
LG bardziej zrywal (a przynamniej w mniej przyjemny sposob).
Takze podswietlenie iiyamy przy czarnym ekranie bylo nieco lepsze niz
w LG. Za to LG mialo lepszy stojan, no i to DVI (choc w prezentowanym
w sklepie zestawieniu nie odczulem roznicy).
Rozdzielczosc w jakiej pracowaly monitory byla nominalna (1280x1024).

Trix.