Upgrade Biosu i niemozliwosc instalacji systemu

Autor: Rawana (rawana_at_o2.pl)
Data: Fri 09 Apr 2004 - 17:57:23 MET DST

Witam wszystkich grupowiczów.

Prosiłbym o pomoc w następującej sprawie:

Mam płytę Gigabyte GA-71XE i chciałem upgradować do niej bios, aby właściwie
wykrywał HDka. Ściągnąłem sobie odpowiednie pliki z firmowej strony i
uaktualniłem bios. Wszystko było ok, dysk został właściwie rozpoznany, ale
podczas instalacji systemu WinMe, po skopiowaniu plików i reboocie, windows
wyrzucił bluescreena (bład ochrony) i zawiesił się. Format dysku, ani nawet
usunięcie i stworzenie na nowo patycji nie pomogło, zawsze podczas
instalacji (w trakcie pierwszego reeboota) wyskakuje bluescreen. Głównie
jest to błąd 0E:0167:BFF63CE1, często także pojawia się komunikat że
zawieszkę spowodowało VxM albo VMM. Bez problemu mogę uruchomić system z
dyskietki.

Co próbowałem zrobić:
1.Zmnieniac "na wyczucie" pojedyńcze opcje w biosie i próbowac instalować na
nowych ustawieniach. Brak efektu, czasami zmieniał się tylko nr błędu,
zawieszka w tym samym miejscu. Jedynie przy ustawieniu "Memory hole" na
14-16mb komp zrebootował się poprawnie, wykonał kilka kolejnych kroków
instalacji, a potem zawiesił przy instalce urządzeń PnP. Po ponownym
uruchomieniu błąd wyskakiwał w stałym miejscu (po kopiowaniu)

2.Zainstalować XP z bootowalnego CD,na dysk z partycją, a także na czysty
niespartycjonowany dysk. Windows wgrywa sobie jakieś pliki (programy?) i
zawiesza się (czarny ekran z migającym kursorem) po ok 2min.

3.Uruchomic WinME w trybie awaryjnym po niepełnej instalacji. Uruchamia się
tryb graficzny po czym komp się zawiesza (czasem włącza sie też scandisc,
sprawdza HD, błedów nie znajduje i wiesza się), a także uruchomic "krok po
kroku", w takim przypadku wszystko do instalowania plików .vxd nie sprawia
problemów , a podczas uruchamiania .vxd pada, obojętnie czy pozwalam mu je
uruchomić czy nie.

4. Podłączyć innego HDka (40GB Segate) z zainstalowanym i dzałającym WinME.
Efekt - zawieszenie podczas uruchamiania.

5. Wywalić cały "niepotrzebny" hardware (sieciówka, modem, Sound Blaster) i
instalować system. Znowu brak efektu.

6.Pozmieniać zworki na dysku, przełożyć go na inną taśmę itp, oraz
"zresetować" bios na płycie (poprzez zworki). I znowu nic. :(

7.Użyć programu MaxBlast3 dla dysków Maxtora. Zrobiłem dysk starowy,
uruchomił się odpowiedni programik i po chwili zawiesił.

Moja konfiguracja sprzętowa:

Płyta: Gigabyte GA-71XE
Procek: Athlon 650Mhz (Slot A)
Grafika: GeForce 2 MX 400 64Ram
Ram: 3*128 SDRAM
HD: Maxtor 40W060H4
Bios: AmiBios 1.23 realased: 08.01.2000

Ogólnie, komp "psuje" się bardzo nierówno, w 90% jest to zawieszenie podczas
próby pierwszego uruchomienia z HD, ale kilka razy wyrzucał błąd podczas
kopiowania plików instalacyjnych (jakiś problemy z IOS potem z CONFIGMG i
inne). Podczas uruchamiania z dyskietki startowej Me, wszystko jest ok, mam
dostęp do CD, HD, mogę kopiować, formatować itp.

Bardzo proszę o pomoc z tym problemem i z góry dziękuję za wszystkie rady.
Przepraszam, jeżeli to NTG, ale nie mam pojęcia, czy wina leży po stronie
sprzętu, biosa, windowsa czy czegoś jeszcze innego.
Pozdrowienia dla wszystkich grupowiczów.

Rawana.