Wyjście optyczne z komputera a wzmacniacz KD (ale nie filmy)

Autor: Swidr (masw_at_wirtualna.polska)
Data: Thu 08 Apr 2004 - 10:08:34 MET DST

Witam

Mam komputer z kartą dźwiekową opartą o układ ACL650 z wyjściem optycznym
oraz wzmacniacz DENON AVR-1404. Czy połączenie obu sprzętów światłowodem
umożliwi w jakiś sposób otrzymanie dzwięku 3D w grach? Wiem, że przy
odtwarzaniu filmów z komputera nie ma problemu - chociaż nie sprawdzałem bo
komputer nie służy mi do oglądania DVD. Jednak mam pewne wątpliwości jeśli
chodzi o gry. W programie konfiguracyjnym karty jest możliwość
przetestowania dźwięku otaczającego i niestety nie działa. Tzn stereo jest w
porządku, ale po przestawieniu karty w tryb 5.1 wygląda to tak jakby na
wyjście cyfrowe trafiał tylko sygnał przednich głośników stereo. No i
wzmacniacz nie przestawia się w tryb DD. Czy można jakoś zmusić to do
współpracy? Czy trzeba zainstalować jakieś dodatkowe oprogramowanie
(AC3-filter np?) czy też to zależy od konkretnej gry? Czy może powinienem to
olać i połączyć analogowo (wrrr dużo kabli ;-(( )

Pozdrawiam
Świdr