Re: [lame] Pamięć. Jaką mam kupić?

Autor: Saiko Kila (fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy)
Data: Thu 08 Apr 2004 - 00:28:23 MET DST

Proces "Kffiatek" <kffiatek.no_at_spam.op.pl> zwrócił błąd:

> [...]
> No właśnie tu mi się nie zgadzało, bo cięzko mi było dojść, skąd się bierze
> ta częstotliwość (266MHz). Czyli jeśli dobrze rozumiem to FSB (400MHz)
> najpierw podzielone na 3, a potem mnożnik pamięci x2?

W zasadzie to jest 4/3 (zegar 100MHz*4/3). To daje czestotliwosc 133MHz dla
zegara. O pamieci DDR najlepiej poczytac w archiwum + Google.

> Mam dwa banki, w jednym tą kość 128MB, drugi pusty i, zgodnie z zaleceniem,
> tam własnie włożę tą DDR 266/512MB (BTW strasznie dużo chcą, żebym za nią
> zapłacił), bo rozumiem, że nawet w przypadku umieszczenia w _obu_ bankach
> kości 333 czy 400MHz będą one i tak pracować z częstotliwością 266MHz(?)

No tak, nie pogonisz bardziej. To jest ograniczenie innych elementow
komputera (procesora i chipsetu) no i BIOSa, jakby tego bylo malo ;)
Ta pamiec jest w PL faktycznie b.droga, przecietnie 200% ceny ze Stanow.
Ciekawe, ze mniejsze kostki niz 512MiB nie daja takiego przebicia... I
pospiesz sie, bo ostatnio jeszcze podrozaly i beda drozec - wydasz majatek
!

> Nie wiem co tu jest ważne, myślę, że pierwsza linijka, ale na wszelki
> [data cut]

Czyli masz SiSa 650. Hmm... No to tylko mozna powtorzyc to o ograniczeniu
przez chipset - wybierz PC2100 (DDR266), chyba, ze cena szybszej bedzie
niewiele wyzsza.

> Dziękuję za dotychczasową pomoc, postaram się poszukać na Googlach. Już nie
> mam takiego mętliku w głowie jak po pierwszym zdjęciu pokrywy:P
> Pozdrooffka

No problemo, pozdrawiam,

--
Saiko Kila -- Adres jest w ROT13. Proszę usuń "cutme." -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze