Re: Wymiana drukarki w kilka dni po zakupie.

Autor: Krzysztof Rynkowski (ryniobydSPAM_at_o2.pl)
Data: Thu 08 Apr 2004 - 00:22:21 MET DST

Użytkownik "damianxxxx" <sieszpakWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:2d08.00000cbb.407475ec_at_newsgate.onet.pl...
> Witam,
> male pytanie. Sprzedałem drukarke 2dni temu niestety nie podoba sie
(HP5150) i
(...)
> Powołuje się na prawo wymiany/zwrotu gotówki w ciagu 7 czy 10dni od
zakupu???

10 dni - jeżeli umowa została zawarta na odległość (np. przez internet)
Natomiast
jeżeli w sklepie to - Prawo do zwrotu towaru (bez wad) wynikało
z uchwały nr 71 Rady Ministrów z 13 czerwca 1983 r. w sprawie
ogólnych warunków umów sprzedaży detalicznej towarów oraz ogólnych
warunków gwarancyjnych dotyczących towarów trwałego użytku
sprzedawanych przez jednostki handlu uspołecznionego (MP. nr 21, poz. 118),
która została uchylona. Tym samym brak jest instrumentu prawnego,
który zmuszałby sklep do przyjęcia towaru bez wad i zwrócenia klientowi
pieniędzy albo wymienienia go na inny.
Źródło: http://tinyurl.com/3afg5