Re: [lame] Pamięć. Jaką mam kupić?

Autor: Saiko Kila (fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy)
Data: Wed 07 Apr 2004 - 20:32:35 MET DST

Proces "Kffiatek" <kffiatek.no_at_spam.op.pl> zwrócił błąd:

> CPU ~1700MHz (Celeron, Family 15 model 1 Stepping ID 3)
> Multiplier ~17
> System Bus ~400MHz
> System Clock ~100MHz
> A na kości pamięci jest dodatkowo napisane DDR-266MHz (SODIMM 128MB) Cały
> zapis z pamięci (Kingston KVR266X64SC25/128 2.5V). Pamięć do laptopa.
> I teraz pytania:
> 1.Co oznaczają te liczby? KVR to pewnie jakieś oznaczenie producenta, 266 to

Kingston Value RAM, 266 to 266MHz (pamiec PC2100),64 oznacza ile bitow
przesylane jest w cyklu i jest niewazne, S oznacza, ze to pamiec SO-DIMM
(200-pinowa, do notebooka) i na to musisz zwrocic uwage, C25 oznacza
parametr CAS Latency (2.5), 128 to pojemnosc w MiB, 2.5V to napiecie na
ktorym powinna chodzic.

> 2.Z jaką częstotliwością pracuje pamięć? (Zegara? 266MHz?)

Pracuje z czestotliwoscia 266MHz, taktowana jest zegarem 133MHz.

> 3.Z jaką maksymalną częstotliwością mogłaby pracować? Bo ja jestem z czasów

To zalezy, czy mozna ja podkrecic. Pewnie mozna, ale nie na notebooku.

> 4.Który z tych parametrów określa FSB (Sytem Bus czy System Clock)? W takim

FSB napisales przeciez - 400MHz.

> 5.Jaką najszybszą kość mogę dokupić(512MB)? Są 266, 333 i 400MHz do wyboru.

Kup na jaka Cie stac. Jesli nie zamierzasz wymieniac pozniej, to bierz
PC2100 (DDR 266), bo i tak szybiej w Twoim notebooku nie pojdzie. A jak
bedziesz mial nowego notka, to pamiec na pewno bedzie szybsza a tej i tak
nie wykorzystasz. Ile kosci mozesz wlozyc do notebooka ? Dwie ?

> Czy musi koniecznie być taka sama jak ta którą mam?

Nie. Ja polecam Samsunga, Microna lub Infineona. Z tym, ze Kingston moze
ich chipy wykorzystywac w swoich DIMMach. Ale zapewnij sobie mozliwosc
zwrotu, jesli nie bedzie dzialalo.

> Rozumiem, że nawet jak będzie szybsza to będzie pracować z częstotliwością

Bedzie tak, jak ta wolniejsza. A jaki masz chipset, BTW ?

> 6.A czas dostępu? Kiedyś była na pamięci taka informacja. Czy to już
> straciło rację bytu?

Wpisz w Google model pamieci, dostaniesz PDF-a ze specyfikacja i tam
wszystkie czasy znajdziesz.

> 7.Już ostatnie, czy ten procesor jest równoległy do Pentium IV czy może
> czegoś starszego?

Jest z czasow poczatkow P4.

> Mam nadzieję, że nie zagmatwałem za bardzo i znajdzie się jakaś przyjaźnie
> nastawiona osoba, która wytłumaczy mi co i jak, bo już nie mam siły do
> poszukiwań.

Wiosenna depresja ? ;)

Pozdrawiam,

--
Saiko Kila -- Adres jest w ROT13. Proszę usuń "cutme." -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze