[lame] Pamięć. Jaką mam kupić?

Autor: Kffiatek (kffiatek.no_at_spam.op.pl)
Data: Wed 07 Apr 2004 - 17:09:21 MET DST

Witam.

Proszę o pomoc w interpretacji wyników

Z jakiegoś szperacza systemowego mam takie dane:
CPU ~1700MHz (Celeron, Family 15 model 1 Stepping ID 3)
Multiplier ~17
System Bus ~400MHz
System Clock ~100MHz
A na kości pamięci jest dodatkowo napisane DDR-266MHz (SODIMM 128MB) Cały
zapis z pamięci (Kingston KVR266X64SC25/128 2.5V). Pamięć do laptopa.

I teraz pytania:
1.Co oznaczają te liczby? KVR to pewnie jakieś oznaczenie producenta, 266 to
ponoć częstotliwość, 64?, SC25? (są też kości z samym S25)?, 128 to MB
2.Z jaką częstotliwością pracuje pamięć? (Zegara? 266MHz?)
3.Z jaką maksymalną częstotliwością mogłaby pracować? Bo ja jestem z czasów
kiedy była prędkość FSB i z taką pracowała pamięć, a dodatkowo mnożnik dla
procesora.
4.Który z tych parametrów określa FSB (Sytem Bus czy System Clock)? W takim
razie co oznacza ta drugi parametr?
5.Jaką najszybszą kość mogę dokupić(512MB)? Są 266, 333 i 400MHz do wyboru.
Czy musi koniecznie być taka sama jak ta którą mam? Rozumiem, że nawet jak
będzie szybsza to będzie pracować z częstotliwością tej wolniejszej, ale
chodzi o rozwiązanie, które będzie działać zarówno z tą pamięcią która już
jest, ale i będzie rozwiązaniem przyszłościowym, czyli będę mógł kiedyś
zamienić 128MB na coś większego i szybszego.
6.A czas dostępu? Kiedyś była na pamięci taka informacja. Czy to już
straciło rację bytu?
7.Już ostatnie, czy ten procesor jest równoległy do Pentium IV czy może
czegoś starszego?

Mam nadzieję, że nie zagmatwałem za bardzo i znajdzie się jakaś przyjaźnie
nastawiona osoba, która wytłumaczy mi co i jak, bo już nie mam siły do
poszukiwań.
Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.

pozdrooffka

--
Kffiatek