HDD - co to jest tryb 32-bit?

Autor: Latet (latet_at_xxx.pl)
Data: Tue 06 Apr 2004 - 22:34:20 MET DST

Witam,

Jest sobie nowy komp i przyzna, ze chodzi jak burza,
dysk pracuje bardzo szybko, naprawdę, az przyjemnie.
Jest to Seagate Barracuda 7200,. 120 GB ATA.
Pacuje w trybue UDMA-5 (tzw. ATA-100).

I naprawde, nie mam zadnych zastrzezen :-)

Tylko jedno mnie ciekawi.... jak sie na poczatku
po wlaczeniu kompa pojawia ta "tabelka",
to sa tam opisane dosc dokaldnie aktualne tryby
pracy urządzen (DMA, przerwania, itp...)
i dla twardziela jest napisane:
"32-bit mode: OFF".

Co to takiego i czy mam probowac to wlaczac w BIOS?

Aha - plyta glowna to Asus P4P800.

Przy okazji - dziwna rzecz jest w BIOS tej plyty...
Tak jakby nie zapamietywał ustawiem w sekcji BOOT.
Tzn. ustawiam odpowiednia kolejnosc i on ją, owszem,
wykonuje, ale potem jak znow wejde do BIOS,
to znow jest kolejnosc "fabryczna" - czyli FDD przodem.
I jest to bardzo wkurzające.
I jest to problem, bo zawsze jak wejde do bios, i nawet
nie tknę sekscji BOOT, to i tak sie przestawia.
Pozostale ustawienia BIOS są zapamietywane normalnie.
P.S. - oczywiscie zawsze wychodzilem przez "SAVE&EXIT".

Dzieki!

latet