ATItool i podkręcenia Sapphira 9600 Pro (trochę długie)

Autor: Dempsey (dempsey_at_wp.pl)
Data: Tue 06 Apr 2004 - 20:33:47 MET DST

Witam serdecznie.
Mam takie pytanie do grupowiczów, a mianowicie - posiadam kartę gaficzną -
ATI Sapphire 9600 Pro, po licznych artykułach dotyczących podkręcania karty
postanowiłem sam sprawdzić co moja potrafi. Wykorzystałem w tym celu
oprogramowanie - ATITool 0.0.19 -puściłem opcje Find max core, Find max mem
.. i rezultatu mnie trochę zaskoczyły - pamięci samsunga o czasie dostępu
3,3 chodzące w default 297 poszły bezproblemowo na 340 a rdzeń na 500 (
default 400 )Przy takich ustawieniach ATItool nie pokazał żadengo artefaktu.
Wyczytałem gdzieś w KS Expercie że teoretycznie max ustawienie pamięci można
określić dzieląc liczbę 1000 przez czas dostępu czyli w moim przypadku
1000/3.3 co daje dokładnie 303 mhz, wiec sam już zgłupiałem przy moich
340(680 efektywnie )Dodam że na tych pamięciach nie ma żadnych radiatorów.
Przy ustawieniach core 535 mem 340 przeszedł bezproblemowo 3Dmark 2001 SE,
3DMark 2003, Aquamark 3 i żadnych zwisów i artefaktów -wzrost wydajności
dość znaczący 3DMark 2001 - wiecej o 1705 pkt, 03 - o 730 pkt, Aquamark - o
5.512 pkt więcej. I w związku z tym moje pytania:
1) czy zostawić tak jak jest czy to jest zbyt ryzykowne
2) czy ufać przleicznikowi 1000/3.3 i pamięc przywrócić do wartości default
bo zgodnie z tym przelicznikiem nie powinna sie właściwie wogle kręcić
3) Jakim ewentualnie oprogramowaniem przetestowac podkręcowne ustawienia
żeby mieć pewność że wszystko będzie latało ok w codziennym użytku.
4) Czy program ATITool jest wiarygodny jeśli chodzi o ustawienia i o badanie
artefaktów

Z góry wielkie dzięki za wszelkie porady i sugestie.

Konfig: AMD 2500+Barton Box (nie kręcony),Epox 8RDA3I(nForce 2 Ultra 400),
2x 256 Kingston PC3200 CL3 Dual-DDR synchro(333 Cl 2.5)Sapphire 9600 Pro,Hdd
Samsung SP082N 80 GB 7200 rpm ata 133 2 mb cache, CD-RW Teac x40, Cd-R LGx52
zasilacz Chieftec 360-302 DF
Pozdrawiam